اولین هتل منوجان ساخته می شود؛

هتل گردشگری منوجان در دست ساخت

فرماندار منوجان گفت: هتل گردشگری شهرستان منوجان 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

هتل گردشگری منوجان در دست ساختبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حسین صادقی فرماندار منوجان گفت : پرداخت تسهیلات در حوزه اشتغال و در حوزه دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی در زمینه مسکن در دستور کار است.

 وی افزود : شرکت گهرزمین و معین اقتصادی شهرستان منوجان در حوزه اقتصاد مقاومتی معین شهرستان منوجان هتل گردشگری احداث کرده که با 20 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

 صادقی اظهار کرد: 60 هزار نهال مُرینگاه ( گَز روغنی ) که ساقه و ریشه آن جنبه اقتصادی بوده و نیاز کمی به آب دارد در گلخانه جهاد کشاورزی کشت و سپس به عنوان کمربند سبز از ورودی شهر به طرف مرکز شهر کشت شود.

 وی بیان کرد: در حوزه دام و اصلاح‌نژاد دام، 150 میلیون تومان به پیمانکار این طرح پرداخت شده که از اوایل مهر دام‌ها وارد شهرستان شده و پس از دو ماه قرنطینه شدن و تاییدیه خلوص این دام‌ها توسط شرکت رویان در اختیار دامداران و کشاورزان شهرستان قرار می‌گیرد.

 فرماندار منوجان خاطر نشان کرد : تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت معین با اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان منوجان امضاء شده که ساختمان فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه‌های آموزشی و فراهم کردن و به بهره‌برداری رساندن در زمینه آموزشی و آموزش‌های مختلف دیگر در اختیار شرکت معین قرار گیرد.

 صادقی ادامه داد: برای آغاز فعالیت‌های آموزشی براساس این تفاهم‌نامه 37 دستگاه کامپیوتر خریداری شده و برای پوشش اینترنتی آن دکل وایرلس در مرکز شهرستان نصب می‌شود که علاوه بر استفاده در این طرح مردم نیز می‌توانند از اینترنت این دکل استفاده کنند.

 وی با اشاره به مشکلات موجود در این طرح تبیین کرد: مشکلی که در این طرح وجود دارد، سیم‌کشی برق ساختمان اداره ارشاد است که تمام این سیم کشی‌ها با پایین‌ترین سیم طراحی شده که کشش دستگاه‌های موجود را ندارد و باید تمام برق کشی این ساختمان تجدید شود.

 صادقی در ادامه مشکلات ساختمان اداری فرهنگ و ارشاد منوجان خاطرنشان کرد: ساختمان اداری فرهنگ و ارشاد در گذشته توسط پیمانکاران به جای اینکه سیستم سرمایشی در نحوه ساخت این ساختمان رعایت شود، ساختمان را بر اساس سیستم گرمایشی راه‌اندازی کرده‌اند که متعلق به مناطق سردسیری است.

 وی با اشاره به توانمندسازی خانوارها ابراز داشت: در حوزه صنایع دستی، چرم دوزی، کیف دوزی و خیاطی آغاز به کار شده که تولیدات اولیه تولید و در بازار هدف مورد تایید قرار گرفته است.

 صادقی تصریح کرد: شرکت معین براساس بازدید‌هایی که از استان یزد به عمل آوردند، طرحی برای خانوارهای شهرستان منوجان در نظر گرفته‌اند که خانوارها بتواند در خانه خود تولید کنند.

 فرماندار منوجان در مورد بازسازی قلعه تاریخی منوجان اظهار داشت: در حوزه بازسازی قلعه تاریخی شهرستان اقدامات خوبی صورت گرفته که میراث فرهنگی شهرستان نیز باید بیشتر همکاری نشان دهد.

 وی با اشاره به مشکلات در حوزه حریم قلعه تاریخی شهرستان منوجان اذعان داشت: بخشی از حریم قلعه مورد ساخت و ساز مردم قرار گرفته است که متأسفانه میراث فرهنگی در این زمینه هیچ اقدامی برای جلوگیری از این امر نکرده و اینکه از مقدار باقی مانده حریم قلعه حفاظت و برای مصوب کردن حریم قلعه باید هر چه سریعتر اقدام کند.

منوجان یکی از شهرهای محروم جنوب استان است که مهمان پذیر و هتل جهت اسکان گردشگران ندارد.

انتهای پیام /س

اولین هتل منوجان در دست ساخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار