اصفهان؛

نقش آفرینی مهم کانون های فرهنگی مساجد در تحقق منویات رهبری

استاد حوزه و دانشگاه گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد، در تحقق منویات مقام معظم رهبری گام های بلندی برداشته اند و در تعالی و پیشرفت افراد جامعه اثرگذارند.

حجت الاسلام بهزاد حبیبی، به مناسبت روز جهانی مسجد در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: مسجد به عنوان یک سنگر الهی، بهترین مأوا برای انسان های با ایمان می باشد تا خود را از شر و فتن آخرالزمان حفظ کنند.

 وی افزود: مسجد از ارکانی مانند امام جماعت، هیأت امنا و خادم شکل گرفته تا فضایی برای نماز گزاران فراهم شود که در گذشته کارکرد های مختلف و آموزش های گوناگونی در آن صورت می گرفت و به مرور زمان تنها اقامه نماز در آن خلاصه می شد.

 این کارشناس حوزه و دانشگاه بیان کرد: یکی از راهکارها برای بازگشت به چند کارکردی مساجد، کانون های فرهنگی هنری بود که این کانون ها با فراهم کردن زمینه ارتباط صمیمی مردم با مسجد کمک فراوانی در جذب افراد داشته است.

 وی اظهار داشت: ارتباط صحیح و مستمر روحانی مسجد با مسئول کانون، مسئول با جوانان و نوجوانان و متنوع برگزارکردن کلاسها، بومی سازی برنامه ها و همچنین استفاده از نیروی نوجوانان می تواند از عوامل رشد کانون ها باشد.

 حبیبی در پایان با اشاره به اینکه کانون های مساجد، در تحقق منویات مقام معظم رهبری گام های بلندی برداشته اند و در تعالی و پیشرفت افراد جامعه اثرگذارند، متذکر شد: حمایت و پشتیبانی از کانون ها و ارائه محتوای تبلیغی و تدریسی در هماهنگی کانون ها می تواند مثمر ثمر باشد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.