"پروفسور قلابی" فضای مجازی به دام پلیس افتاد

فردی که با ادعای دروغ راه اندازی بیمارستان و جذب نیرو در فضای مجازی اقدام به جمع‌آوری اطلاعات شخصی افراد کرده بود، با پیگیری‌های پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

پروفسور قلابی فضای مجازی به دام پلیس افتادبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان لرستان، عامل کلاهبرداری شبکه‌های اجتماعی این استان را شناسایی و دستگیر کردند.
 
سرهنگ دوم کارآگاه، فرهاد ابدال چگنی با اعلام این خبر گفت: در پی رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان این پلیس در یکی از شبکه‌های اجتماعی، کانالی به آدرس ja--------eskبا بیش از 2000 نفر عضو با ادمین‌های نامعلوم با عناوین جعلی دکترIREbparsa، پروفسور نعمتی و پروفسور بصیر که اقدام به تبلیغ جهت راه‌اندازی بیمارستان ژنیتیک و جذب نیروی کار در تخصص‌های مختلف نموده بود مشاهده گردید‌. کانالی که مدیران آن به بهانه‌های مختلف از متقاضیان و افراد جویای کار درخواست رزومه کاری‌، تصویر و..... نموده و بدین وسیله اقدام به جمع آوری اطلاعات از قربانیان می‌نمودند.

در بررسی‌های فنی و تخصصی مظنون اصلی این پرونده با هویت معلوم ساکن خرم آباد شناسایی که در بازجویی از وی و بررسی‌های تخصصی از تجهیزات نامبرده مشخص گردید که وی خود قربانی ماجرا بوده و وای فای او هک گردیده است.

سرهنگ ابدال چگنی تصریح کرد: در تحقیقات فنی و پلیسی از مظنون و تجهیزات رایانه‌ای وی نهایتا متهم اصلی به هویت و آدرس معلوم شناسایی و دستگیر گردید که در بازرسی از منزل او یک دستگاه لب‌تاپ‌، گوشی تلفن همراه و مستندات کلاهبرداری(رزومه کاری ده‌ها نفراز سراسر کشورکه متقاضی استخدام در بیمارستان جهش ژنتیک جعلی بودن و تصاویر از متقاضیان مونث دارای تحصیلات عالیه به بهانه صحت و سلامت بدن ) کشف و ضبط گردید‌.

وی افزود: همچنین نامبرده اقدام به جعل کارت ملی و کارت پایان خدمت برای خود نموده بود‌.

سرهنگ ابدال چگنی اظهار کرد: با توجه به مستندات جمع آوری شده و اعترافات متهم از طرف مقام قضایی ضمن صدور قرار متناسب با بزه انتسابی به بازداشتگاه اعزام گردید و جهت تکمیل تحقیقات مجددا در اختیار این پلیس قرار گرفته که با پیگیری به عمل آمده منجر به کشف یک فقره پرونده نیابتی ارسالی از بازپرسی شعبه ششم دادسرای ناحیه 31تهران به شکایت خانم الف ج گردیده است.

رئیس پلیس فتا لرستان در پایان ضمن بیان این مطلب که متهم جهت انجام مراحل قانونی به دادسرا و متعاقب آن به زندان اعزام گردید‌، از شهروندان خواست حتی المقدور به آگهی های استخدامی که از طریق گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود اعتماد نکنند و از ارسال هر گونه اطلاعات شخصی از طریق این شبکه‌ها خود‌داری نمایند‌‌.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار