خارج شدن 150 هزار خانوار از پوشش حمایتی کمیته امداد

معاون اشتغال اداره کل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت:در سال گذشته از محل اجرای طرح‌های اشتغال 150 هزار خانوار زیر حمایت ما از پوشش خارج شدند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ امید، معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی شب گذشته در کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت،مهم ترین رسالت این سازمان است،گفت : راه برون رفت بیکاری توجه به مشاغل کوچک است.

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی ۲۵ درصد از خرید فرش‌های کمیته امداد در کل کشور را تأمین کرده است، افزود: در سال گذشته از محل اجرای طرح‌های اشتغال 150 هزار خانوار زیر حمایت ما از پوشش خارج شدند این عدد در استان های کشور مختلف است و در استان خراسان جنوبی بیشتر شهرستان‌ها از ضریب محرومیت بالایی برخوردار هستند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی گفت: سالانه برای هر خانوار مددجو 2 میلیون تومان هزینه می‌شود و در این سال ها توانسته‌ایم جلوی ورودی افراد به امداد را بگیریم زیرا علت آمدن و زیر پوشش شدن در کمیته امداد عوامل مختلفی از جمله بیکاری، نبود بیمه، سالمندی، نبود اشتغال مناسب است که اگر این مشکلات برطرف شود، قطعا جلوی پوشش افراد به امداد گرفته می‌شود.

امید افزود: در سال گذشته برای نخستین بار ورودی به کمیته امداد برای تحت پوشش شدن از خروجی امداد کمتر بود و این امر به دلیل این است که امداد برنامه توانمند سازی را مد نظر خود قرار گرفته است.

وی گفت: در استان خراسان جنوبی در زمینه بافت فرش توسط مددجویان گام‌های خوبی برداشته است و این استان 25 درصد از خرید فرش‌های کمیته امداد در کل کشور را تأمین کرده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه امسال 4 هزار و600 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در کشور کادرسازی می‌شود، افزود: خراسان جنوبی تنها استانی است که 30 درصد تسهیلات به افراد خارج از مجموعه کمیته امداد در قالب تسهیلات داده خواهد شد.
انتهای پیام/ب


توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت،مهم ترین رسالت کمیته امداد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.