چهار طرح کنترل آب های مرزی در استان با شتاب بیشتر در دست اجراست که با تکمیل آنها تحول بزرگی در استان ازلحاظ اشتغالزایی ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اصغر سلیمان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل افزود: این چهار طرح شامل شبکه پایاب سد خداآفرین مغان ،سد احمد بیگلو مشگین شهر ، سد عمارت گرمی و سد تازه کند گرمی است که هم اکنون در این طرح ها چهار هزار نفر مشغول بکار هستند.

وی اظهارکرد: برای اجرای این طرح ها در 2 سال اخیر هفت هزار و 500 میلیارد ریال هزینه شده و امسال هم هفت هزار و 500 میلیارد ریال برای این چهار طرح از محل صندوق توسعه ملی اعتبار گذاشته شده است.


سلیمان زاده سرجمع اعتبارات چهار طرح مرزی در سال 96 را هشت هزار و 10 میلیارد ریال اعلام کرد وافزود: با تکمیل و بهره برداری طرح های آبی مرزی و غیرمرزی استان اردبیل 41 هزار شغل جدید در استان ایجاد خواهد شد.


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در خصوص عملیات اجرایی شبکه پایاب خداآفرین تصریح کرد:با تکمیل و بهره برداری از شبکه پایاب سد خداآفرین افزون بر 62 هزار هکتار از اراضی دیم و مرتعی منطقه مغان به آبی تبدیل می شود و پیش بینی شده تا پایان سال 97 این شبکه به بهره برداری برسد.

سلیمان زاده پیشرفت فیزیکی طرح را 55 درصد اعلام کرد و گفت:در حال حاضر یک هزار و 500 نفر در این سد مشغول به کار هستند و پیمانکاران هم مجدانه در تسریع عملیات اجرایی این طرح فعال می باشند.

وی در ادامه با اشاره به عملیات اجرایی سد عمارت گرمی هم عنوان کرد: این سد با ظرفیت ذخیره 182 میلیون متر مکعب آب نقش مهمی را در توسعه اقتصادی منطقه ایفا خواهد کرد.

 

انتهای پیام/ع

کنترل آب های مرزی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.