کارگردان جوان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اقتصاد ایران در نمایش «بوفالوی آمریکایی» به چالش کشیده شد

مریم میرعابدی گفت: نمایشنامه «بوفالوی آمریکایی» با احوال جامعه و اقتصاد امروزمان همخوانی دارد.

اقتصاد ایران در نمایش «بوفالوی آمریکایی» به چالش کشیده شدمریم میرعابدی کارگردان نمایش «بوفالوی آمریکایی» درباره دلیل انتخاب این اثر برای اجرا به خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: نمایشنامه «بوفالوی آمریکایی» نوشته دیوید مامت با احوال جامعه ما همخوانی دارد. ما از حدود یک سال قبل برای اجرای این نمایش آماده بودیم اما تا امروز ممکن نشد.

وی درباره نقد نظام سرمایه‌داری در این نمایشنامه گفت: دیوید مامت در نمایشنامه خود به اقتصاد آمریکا طعنه می‌زند. متن این نمایشنامه دقیقاً حال و روز جامعه ماست و به نوعی اقتصاد ایران را به چالش می‌کشد.

میرعابدی پیرامون تغییر متن «بوفالوی آمریکایی» و انتخاب بازیگران اظهار داشت: من چیزی به متن اضافه نکردم و نمایشنامه را به طور کامل بر صحنه بردم. از قبل هم بازیگران را می‌شناختم و با توجه به ویژگی‌هایشان، آنها را برای نمایش انتخاب کردم.

وی درباره رضایت از سالن اجرای نمایش بیان کرد: سالن مولوی یکی از استانداردترین سالن‌های نمایشی در کشور ماست. ما بسیار از اجرا در این سالن راضی هستیم. تنها مشکل ضعف در بخش‌‌های مدیریتی سالن است.

این کارگردان درباره رضایت مخاطبان از نمایش «بوفالوی آمریکایی» گفت: مخاطبان خاص همگی از نمایش لذت می‌برند. ما سعی کردیم با نگاه کمدی به موضوع نمایش بپردازیم تا مخاطبان عام هم نمایش را بپسندند. اولین هدف تئاتر، لذت بردن مخاطب از اجرای نمایش است.

میرعابدی در پایان درباره حضور چهره‌های سینمایی بر صحنه تئاتر و تاثیر آنها بر استقبال مخاطبان گفت: من موافق حضور چهره‌ها در نمایش نیستم. ما تئاتری‌ها هستیم که باید جنبه‌های مختلف تئاتر را به مخاطب نشان بدهیم. من عقیده دارم که کار خوب باید مخاطب را جذب کند. ما تلاش می کنیم که تئاتر را به بدنه اصلی آن نزدیک کنیم.


انتهای پیام/

 

نمایشی درباره چالش اقتصادی ایران در سالن مولوی اجرا می شود

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.