برگزاری نخستین نشست کتابخوان ویژه خبرنگاران ایلامی

نخستین نشست کتابخوان ویژه خبرنگاران ایلام امروز در سالن مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی ایلام برگزار شد.

برگزاری نخستین نشست کتابخوان ویژه خبرنگاران ایلامی

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،در این نشست به دعوت اداره کل کتابخانه های عمومی استان چهار نفر از خبرنگاران خبرگزاری های ایرنا، ایسنا، فارس و سایت خبری تابناک خلاصه کتاب مورد علاقه ای که مطالعه کرده بودند، را ارایه دادند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام در این نشست با بیان اینکه نشست کتابخوان برای دومین بار در این استان برگزار می شود، گفت: این نشست در هر نوبت برگزاری به قشر خاصی تعلق دارد که برگزاری آن در مردادماه برای خبرنگاران مرتبط با حوزه این اداره کل تعلق گرفت.

مراد جلیلیان با تقدیر از خدمات خبرنگاران در انتشار و انعکاس فعالیت های این نهاد افزود: انعکاس اخبار حوزه کتابخانه ها به همراهی مسئولان و تغییر نگرش آنها به حوزه کتاب و کتابخوانی منجر شده چراکه رسانه ها تاثیر مثبتی در آگاه بخشی جامعه دارند.

وی ادامه داد: نشست های کتاب خوان که با هدف افزایش سرانه مطالعه و کمک به ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار می شوند، با استقبال مردم ایلام مواجه و برگزاری گسترده آن برای قشرهای مختلف هنرمندان، دانش آموزان و غیره امسال در دستور کار قرار گرفته است.

در این نشست چکیده کتاب های روابط ایران و بین النهرین در عهد باستان تالیف وحید محمودیان توسط پژمان مهدوی فر از خبرگزاری فارس، مردان مریخی، زنان ونوسی تالیف جان گری توسط آزاده خرم از خبرگزاری ایرنا، روابط عمومی در عمل تالیف پروین دخت بروجردی توسط مجید کیان از خبرگزاری ایسنا و کتاب قلمی برای خورشید تالیف علی گهرسودی و حمدالله نوروزی توسط مجتبی قیطاسی از سایت خبری تابناک ایلام ارایه شد.

در این آیین همچنین از خبرنگارانی که خلاصه کتاب های مطالعه شده را ارایه کردند، تقدیر شد.

سرانه مطالعه نه تنها در استان ایلام بلکه در کل کشور نسبت به جهان پایین است و در این زمینه نهادهایی نظیر کتابخانه های عمومی با اجرای طرح های مختلف از جمله برپایی نشست های کتاب خوان درصدد افزایش این سرانه هستند.

28 هزار ایلامی در 40 کتابخانه عمومی عضویت دارند.

540 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی و بیش از ۵۰ هزار جلد کتاب نیز در هشت کتابخانه های مشارکتی استان وجود دارد که باعث شده برای همه جمعیت ۵۸۰ هزار نفری ایلام کتاب در کتابخانه ها موجود باشد.

سرانه فضای کتابخوانی برای هر ایلامی ۲،۳ متر مربع است و از هر ۱۰۰ ایلامی پنج نفر در کتابخانه های عمومی عضویت دارند.

انتهای پیام/ د

برگزاری نشست کتابخوان در سالن مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.