در ۵ ماه گذشته

کاهش ۴۳ درصد کشته شدگان حوادث رانندگی در مازندران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران از کاهش 43 درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی دراستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سرهنگ مهدی باقری با بیان اینکه ۷۱ درصد کشته شدگان حوادث رانندگی را عابران پیاده تشکیل دادند، افزود: ۱۴ درصد کشته شدگان حوادث رانندگی راکبان موتور سیکلت و ۱۵ درصد رانندگان خودرو بوده اند.

وی عدم توجه به جلو با ۳۸ درصد را بیشترین عامل حوادث رانندگی اعلام کرد و گفت: عدم رعایت حق تقدم با ۲۸ درصد و تغییر ناگهانی مسیر با هشت درصد از دیگر علل مهم وقوع حوادث رانندگی است.

رئیس پلیس راهور استان مازندران، بیشترین سن افراد در حوادث رانندگی را ۳۰ تا ۴۰ سال با ۴۲ درصد و ۱۸ تا ۳۰ سال با ۲۶ درصد اعلام کرد.

سرهنگ باقری از افزایش ۱۲ درصدی اعمال قانون و ۱۷ درصدی توقیف خودرو و ۶ درصدی توقیف موتورسیکلت طی این مدت خبر داد و افزود: بیشترین ساعت بروز حوادث رانندگی بین ساعات ۱۸ تا ۲۲ بوده است.

وی با اشاره به امکان پرداخت اقساطی جرایم رانندگی در سامانه راهور ۱۲۰، گفت: رانندگان می‌توانند با مراجعه به سایت راهور ۱۲۰ ضمن مشاهده الکترونیکی جرایم رانندگی خود نسبت به پرداخت الکترونیکی جرایم به صورت اقساطی اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور استان مازندران افزود: برای مشاهده جرایم رانندگی در این سامانه همراه داشتن کارت خودرو و وارد کردن بارکد کارت خودرو در سامانه الزامی است.

انتهای پیام/ک

کاهش جان باختگان تصادفات رانندگی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار