جیمز متیس: هنوز درباره تعداد نیروهایمان در افغانستان تصمیمی نگرفته‌ایم

وزیر دفاع آمریکا که امروز در سفری غیرمنتظره وارد بغداد شد، به همراه چند تن از فرماندهان ائتلاف بین‌المللی مبارزه با تروریسم، در کنفرانسی مطبوعاتی در عراق حضور یافت.

جیمز متیس: هنوز برای تعداد نیروهایمان در افغانستان تصمیمی نگرفته‌ایمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی در بغداد، اعلام کرد: هنوز برای آنکه چه تعداد به نیروهایمان در افغانستان اضافه کنیم تصمیمی اتخاذ نکرده ایم.

وی گفت: تلاشمان به مبارزه با تروريسم در منطقه متمرکز شده است.

روز دوشنبه، دونالد ترامپ از راهبرد جدید آمریکا در خصوص افغانستان رونمایی کرد. در برنامه‌های جدید آمریکا، افزایش اختیارات نیروهای نظامی این کشور برای هدف‌گیری تروریست‌ها در افغانستان پیشنهاد شده است. همچنین در این استراتژی، از هند و پاکستان درخواست شده است به تقویت ثبات در افغانستان کمک کنند. با این‌حال، رئیس جمهور آمریکا از ارائه جزئیات دقیق‌تر درباره تعداد نیروهای نظامی آمریکا و یا هرگونه برنامه‌های آتی ارتش این کشور خودداری کرد.

همچنین سخنگوی گروه موسوم به ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم که به همراه وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی در بغداد حاضر شده است، اعلام کرد: در بخش آموزش و در حوزه اخبار اطلاعاتی، از نیروهای عراقی در نبرد با داعش حمایت می کنیم.

 

انتهای پیام/

 

صحبت‌های وزیر دفاع آمریکا درباره تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار