اذعان مک‌کین به شکست آمریکا در جنگ افغانستان

رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا در اظهاراتی اذعان کرد واشنگتن در قبال افغانستان راهبرد مشخصی ندارد و در جنگ 16 ساله این کشور شکست خورده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سناتور جان مک‌کین، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا، اعلام کرد به اعتقاد وی واشنگتن به علت نداشتن راهبرد مناسب در افغانستان، در جنگ ۱۶ ساله در این کشور باخته است.

او که اخیرا به افغانستان سفر کرده است با بیان این مطلب در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس اعلام کرد مشکل اصلی کاخ سفید است که به علت بروز اختلاف نظرات، هنوز موفق نشده تا یک راهبرد روشن را برای افغانستان اعلام کند.

این سناتور جمهوری‌خواه افزود: «ما هیچ راهبرد روشنی در افغانستان نداریم و در آستانه بازنده شدن در این جنگ قرار داریم. وقتی پیروز نمی‌شوید، یعنی بازنده شده‌اید. ارتش ملی افغانستان نیز متحمل شکست‌های ناپذیرفتنی شده است.»

سناتور مک کین  در روز ۱۹ ژوئن نیز اعلام کرده بود آمریکا برای پایان دادن به بن‌بست کنونی در افغانستان هیچ راهبردی ندارد و جیمز متیس، وزیر دفاع این کشور، خطاب به اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا گفته است که آمریکا  شرایط پیروزی در جنگ افغانستان را ندارد.

آمریکا و متحدانش در سال ۲۰۰۱ و پس از حملات تروریستی یازده سپتامبر، عملیات نظامی در افغانستان را آغاز کردند. ماموریت نظامی در این کشور در دسامبر سال ۲۰۱۴ پایان یافت، ولی بیش از ۸۴۰۰ نظامی آمریکایی در کنار ۵۰۰۰ نیروی اضافی ناتو در خاک افغانستان باقی ماندند.

انتهای پیام/

جان مک‌کین: واشنگتن در قبال افغانستان راهبرد مناسب و روشنی ندارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار