اتاق فکر تاب آوری در همدان آغاز به کار کرد.

افتتاح اتاق فکر تاب آوری شهرداری در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو گفت : این اتاق با هدف مطالعه و ارزیابی مخاطرات احتمالی و ارائه راهکارهای عملی به منظور کاهش آثار حوادث غیر مترقبه و ارتقای آمادگی و اعمال مطالبات پدافند غیر عامل در زیر ساختها و ظرفیتهای شهری ایجاد شده است.

قیداری افزود : بحث مدیریت بحران در دنیا بویژه از دیدگاه نهادهای بین المللی یک امر مهم است و ما در کشورمان به علت وجود موقعیتهای ویژه و چالش زا باید به این مطلب اهمیت دهیم .

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در کشور هم خاطرنشان کرد : در بحث مدیریت بحران در دوسال گذشته شهر رشت و اصفهان را به عنوان شهر خلاق در شبکه جهانی ثبت کردیم ، روی شهر شیراز به عنوان شهر خلاق در زمینه ادبیات کار می کنیم و امیدواریم شهر بعدی شهر همدان باشد به عنوان شهری که سابقه فرهنگی وتاریخی ویژه ای دارد .

 دبیرکل کیمسیون ملی یونسکو ادامه داد : ما امروز تفاهم نامه ای با پژوهشکده سوانح طبیعی و کرسی مدیریت بلایای طبیعی یونسکو در تهران وشهرداری همدان امضا می کنیم تا براساس این تفاهم نامه قدمهای مفیدی برداریم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری وزارت کشور هم با هشدار در مورد افزایش جمعیت شهرها گفت : جمعیت شهری کشور در دهه اخیر رشدشتابانی داشته است به طوری که درحال حاضر بر اساس سرشماری نفوس ومسکن سال 95 ، هفتاد و سه درصد از جمعیت کشور در شهر سکونت دارند در حالی که تعداد روستاها 39 هزار روستاست و حدود 22 میلیون نفر از جمعیت کشور معادل 27 درصد در روستاها سکونت دارند.

عبدالهی با اشاره به اقدامات انجام شده در کشور افزود : در حال حاضر حدود90 درصد جمعیت شهری زیر پوشش هزار و 440 ایستگاه آتش نشانی هستند و620 پایگاه آتش نشانی نیز در روستاهای کشور فعالند و این برنامه مطابق تامین اعتباری که در قانون بودجه سال 96 صورت گرفته با قوت در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد : در حوزه مدیریت بحران اتفاق خوبی افتاد یک سند بالادستی اواسط سال 95 به دولت پیشنهاد شد وخوشبختانه در 11مرداد امسال در هیئت وزیران به عنوان سندآسیب شناسی مدیریت بحران کلان شهرها مشتمل بر 13 محور به تصویب رسید که امیدواریم با زمان بندی که در این سند پیش بینی شده بتوانیم گامهای موثری برداریم.

انتهی پیام/ش.و

آغاز بکار اتاق فکر در همدان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.