مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان همدان؛

برخوردار نبودن 28 روستای استان از آب شرب

28درصد روستاهای استان از آب شرب مناسب برخوردار نیستند.

برخوردار نبودن 28 روستا استان همدان از آب شرب مناسببه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛هاشمی،مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی همدان با اشاره به اینکه امسال 300 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ارضی کشور به بخش آب و فاضلاب روستایی اختصاص یافته است افزود: اعتبارات در نظر گرفته شده از سوی صندوق توسعه ارضی برای استان در پروژه‌هایی مانند مجتمع‌های آب‌رسانی و پروژه‌های تک روستایی است که در صورت ابلاغ سهمیه، برنامه‌ها در سطح استان اجرایی می‌شوند.

هاشمی با بیان اینکه سال گذشته 90 پروژه تک روستایی و 15 مجتمع آب‌رسانی در استان انجام شد تصریح کرد: امسال با توجه کاهش اعتبارات از 500 میلون دلار در سال گذشته به 300 میلیون دلار در سال 96  تعداد پروژه‌های اجرایی ما در استان نیز کمتر شده است.

وی درباره میزان بهره‌مندی روستاها از آب شرب سالم نیز عنوان کرد: در حال حاضر میزان بهره‌مندی روستاهای کشوری متوسط 72 درصد است و با توجه به اینکه متوسط کل کشور نیز در این حد قرار دارد تقریبا ما نیز در تراز کشوری هستیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی همدان تصریح کرد: در حال حاضر 28 درصد از روستاهای استان ازآب شرب مناسب برخوردار نیستند و به 23 روستای استان نیز که اغلب کوچک هستند به صورت سیار آب‌رسانی می‌شود.

وی با تاکید براینکه این دست روستاها معمولا  یا دچار کسری آب بوده و یا کیفیت آب آنها برای شرب مناسب نیست تصریح کرد: تا پایان خردادماه امسال ما دارای 359 هزار مشترک بودیم که عمده آنها مشترکان خانگی هستند.

هاشمی با بیان اینکه تعداد مشترکان صنعتی و تجاری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بسیار کم هستند، عنوان کرد: از ابتدای امسال تا کنون در بخش مدیریت مصرف آب هزار و 340 کنتور تعویض شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی همدان افزود: بیشترین روستاهایی که با کمبود آب شرب رو به رو هستند متعلق به شهرستان فامنین بوده و اغلب جز روستاهای کوچک به شمار می‌آیند که معمولا تاسیساتی برای آنها منظور نشده است.

انتهای پیام/ص

برخورداری آب در روستاها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.