معاون حج و زیارت استان؛

آغاز ثبت نام زائران اربعین

معاون حج و زیارت استان گفت:ثبت نام زائران اربعین همزمان با سراسر کشور امروز ساعت 10 صبح در خراسان جنوبی آغاز شد.

غلام پور،معاون حج و زیارت استان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ گفت: ثبت نام از زائران اربعین از ساعت 10:00 صبح روز چهارشنبه 1‏/6‏/1396 برابر یکم ذی الحجه سال 1438 همزمان با سالروز ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) درسامانه سماح به آدرسsamah.haj.ir آغاز شد.


وی افزود: کلیه متقاضیان زیارت اربعین می توانند با مراجعه مستقیم به سامانه مذکور و یا از طریق هر یک از دفاتر زیارتی فعال که اعلام آمادگی خود را در سامانه جامع کارگزاران اعلام نکرده اند نسبت به ثبت نام در سامانه سماح اقدام کنند.


معاون حج و زیارت استان گفت: با توجه به محدودیت هایی که سفارت عراق در صدور روادید اربعین دارد توصیه می شود زائران عزیز جهت تسریع در صدور روادید حتی الامکان به صورت گروهی ثبت نام کنند.


غلام پور افزود: در هنگام ثبت نام در سامانه اولین نفر در هر گروه به عنوان سرگروه در سامانه تعریف می شود و کلیه موارد و نکات مهم در طول عملیات از طریق پیامک برای این فرد ارسال خواهد شد .


وی گفت: بازگشت هزینه ثبت نام زائران منصرف پس از کسر خسارت مربوطه (بسته به مرحله ای که زائر اعلام انصراف می کند) از طریق حساب ویژه بانک ملی و با ارائه کارت شناسایی ملی امکانپذیر است.

بیمه زائران اربعین اجباری است


معاون حج و زیارت استان افزود:در سال جاری همانند سال گذشته طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین مستقر در وزارت کشور بیمه زائران اربعین اجباری بوده و هزینه آن همزمان با ثبت نام از زائران دریافت می شود.


غلام پور گفت:تقسیم بندی خروج زائران هر استان از هر مرز و همچنین استان هایی در آنها کنسولگری موقت راه‌اندازی خواهند شد توسط ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور مشخص می شوند و سازمان نیز خود را ملزم به رعایت این مصوبات می داند.


وی افزود: با توجه به اینکه کلیه هزینه های مربوطه صرفاً از طریق درگاه اینترنتی قابل پرداخت خواهد بود دریافت هرگونه وجه چه به صورت دستگاه کارت خوان و چه به صورت نقدی تحت هر عنوانی ممنوع بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.


معاون حج و زیارت استان گفت:ثبت نام در سامانه سماح برای عموم مردم آزاد و رایگان است لیکن چنانچه ثبت نام زائر در سامانه توسط دفتر زیارتی انجام پذیرد زائر موظف به پرداخت مبلغ حق الزحمه ثبت نام به مبلغ 21 هزار 800 ریال خواهد بود لیکن این وجه هم به صورت متمرکز و از درگاه اینترنتی قابل پرداخت است.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.