مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کرمانشاه گفت: اولین جلسه دوره آموزش تخصصی فرش و گلیم هرسین کرمانشاه، در شهرستان هرسین برگزارشد.

 بیژن کردستانی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛گفت: هدف از برگزاری دوره آموزشی تخصصی فرش و گلیم هرسین کرمانشاه  ارتقاء مهارت ذینفعان خوشه فرش و گلیم استان کرمانشاه  است.


کردستانی گفت:برای اولین بار آخرین ویرایش استاندارد آیین کار گلیم هرسین در این دوره تدریس می شود و همچنین ترکیب بندی رنگ مطابق با نیاز بازار هدف و آشنایی با مصنوعات مشتق از گلیم نیز توسط استاد مورد تأیید از مرکز ملی فرش ،آموزش داده می شود.


وی  گفت: با توجه به  پیشینه هرسین در هنر گلیم بافی، محل برگزاری دوره شهرستان هرسین  در نظر گرفته شده است و تعداد 40 نفر از سراسر استان به مدت 5 روز در این دوره آموزش می بینند.

گليم هرسين دارای رنگ های شفاف و زنده و نقش های بسيار زيباست اطراف گلیم نقش ها را مشبک می بافند تا نقوش آن برجسته جلوه كند در هرسين انواع دست بافته ها ازقبيل گليم، گليمچه، پشتی، خورجين، و جوال بافته می شود.

گلیم هرسین به ثبت ملی رسیده است و با برنامه‌ریزی منسجم و نگاهی جامع و فراگیر معرف فرهنگ و هنر ایرانیان در عرصه جهانی است.

انتهای پیام/ز

آموزش آخرین استاندارهای گلیم بافی در هرسین

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.