فرماندار شهرضا خبر داد:

افتتاح 71 طرح با اعتبار 83 میلیارد تومان در هفته دولت در شهرضا

فرماندار شهرضا گفت: امسال در هفته دولت 71 طرح با اعتباری بالغ بر 83.5 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن گلابی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: امسال هفته دولت در حالی برگزار می‌شود که چند روزی از رأی اعتماد نمایندگان مردم در مجلس به هیأت دولت نمی‌گذرد.

وی با بیان اینکه بعضی از پروژه‌هایی که در طول مدت دولت یازدهم آغاز شده در دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: با وجود مشکلات، تحریم‌ها و مسائل جهانی در رابطه با تحت فشار قرار دادن ایران، کارها و پروژه‌های خوبی در کشور انجام شده و دولت موفقیت‌ها و دستاوردهای خوبی داشته است.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه با وجود محدودیت اعتبار و تخصیص آن کارهای بسیاری در سطح شهرستان انجام شده، گفت: در شهرستان شهرضا هنوز جا برای کارهای بزرگی باقی است و کارهای مهمی را در نظر داریم.

وی با اشاره به اینکه از حیث انجام پروژه‌های زیربنایی در ابتدای کار هستیم، بیان کرد: پروژه‌های رفاهی، اجتماعی و خدماتی بسیاری باید در شهرضا انجام شود.

گلابی ادامه داد: در سال 94 با توجه به اینکه اعتبارات سال 93 حدود 5 میلیارد تومان بود، حدود 2 میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد اما پروژه‌هایی که افتتاح شد بالغ بر 42 میلیارد تومان در سال 94 بود.

وی تصریح کرد: در سال 94 اعتبارات بالغ بر 5 میلیارد تومان بود اما باز هم فقط 2 میلیارد تومان از آن تخصیص پیدا کرد و پروژه‌هایی که افتتاح شد بالغ بر 47 میلیارد تومان بود.

فرماندار شهرضا گفت: اعتبارات سال 95، 6 میلیارد تومان بود که حدود 3 میلیارد از آن اختصاص پیدا کرد و 83.5 میلیارد تومان در قالب 71 پروژه امسال افتتاح می‌شود.

وی ابراز داشت: اعتبارات تملک دارایی امسال بالغ بر 11 میلیارد تومان است که افزایش صدرصدی داشته اما هنوز اختصاص پیدا نکرده است.

گلابی با اشاره به تعداد پروژه‌های قابل افتتاح ادارات شهرستان، مطرح کرد: جهاد کشاورزی با 35 پروژه، بخشداری و شهرداری با 10 پروژه و اداره برق با 9 پروژه بیشترین تعداد پروژه را دارند.

وی همچنین اذعان داشت: رتبه‌بندی پروژه‌ها از حیث ریالی به این صورت است که اداره راه و شهرسازی با 35 میلیارد تومان در قالب پروژه‌های مسکن مهر، اداره صنعت، معدن و تجارت با 22 میلیارد تومان رتبه دوم و شهرداری با 13.5 میلیارد تومان رتبه سوم و جهاد کشاورزی با 6 میلیارد تومان رتبه چهارم را دارا هستند.

فرماندار شهرضا بیان کرد: پروژه 6 خطه کردن محور شهرضا به اصفهان 18 کیلومتر از آن انجام شده و با تخصیص اعتبار قرارداد مناقصه آسفالت آن بسته می‌شود.

وی با بیان اینکه یال دوم بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا در حال انجام است، تصریح کرد: در صورت تخصیص اعتبار تا پایان امسال یال دوم بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

گلابی با اشاره به اینکه چند پروژه فرهنگی ورزشی در محلات مختلف شهرضا در آینده نزدیک کلنگ‌زنی می‌شود، گفت: پروژه مرمت بازار با اعتبار 200 میلیون تومان از اعتبارات ریاست جمهوری و تملک دارایی، مرمت مسجدخان و مسجد و بازارچه نو از جمله پروژه‌هایی است که به زودی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به بوی بد تصفیه‌خانه فاضلاب شهرضا، ابراز داشت: برای نصب دستگاه هوازی کار در حال انجام است، خرید انشعاب برق برای تصفیه‌خانه فاضلاب انجام گرفته و اتاقک استقرار پست برق در حال ساخت بوده و مقدمات وصل دستگاه‌های هوازی در حال انجام است.

فرماندار شهرضا تصریح کرد: قرارداد ساخت دستگاه هوازی در حال انجام است و در آینده نزدیک نصب می‌شود و تا حدودی بوی بد ناشی از فاضلاب در منطقه جرم افشار کاهش پیدا می‌کند و رضایت اهالی کسب می‌شود.

وی با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی شهرضا، بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی شهرضا دارای چند سهام‌دار است، در این مدت پیگیری‌هایی انجام شد و قرار است دفتر امور اقتصادی استانداری از سهامداران و سرمایه‌گذاران دعوت کند و در آن جلسه تعیین تکلیف شود.

گلابی عنوان کرد: این امتیاز بسیار مهم است و باید از آن استفاده کرد، در شهرضا شروع به کار نشده در حالی که کاشان نیز این امتیاز را داشت و در آنجا کار آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه سفال و سرامیک شهرضا حرف برای گفتن دارد، اظهار کرد: شهرضا به عنوان شهر ملی سفال و سرامیک انتخاب شده و در صورتی که بخواهیم به شهر جهانی سفال و سرامیک تبدیل شویم باید تعداد کارگاه‌های سفال و سرامیک در شهرستان بیشتر شود.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه پلاک‌های ناحیه صنایع دستی واگذار شدهاست، اضافه کرد: مشکلات شهرک صنایع دستی در حال حل شدن است و به مرحله صدور پروانه ساختمانی رسیده و به زودی کار ساخت و ساز آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های مختلفی از سفال و سرامیک شهرضا در کشور برگزار شده و به زودی جشن ملی سفال و سرامیک در شهرستان برگزار می‌شود، ادامه داد: در مرکز فنی‌ و حرفه‌ای شهرضا کارگاه‌های سفال و سرامیک راه‌اندازی شده است، باید در هر خانه‌ای یک کارگاه سفال و سرامیک ایجاد شود.

گلابی با بیان اینکه بسیاری از اقدامات دستگاه‌ها مبتنی بر اعتبار نیست، افزود: اقدامات فرهنگی که در شهرستان می‌شود مبتنی بر اعتبارات ریالی نیست، شهرضا جزو 20 پایتخت کتاب در کشور قرار گرفت که پروژه بسیار مهمی بود.

وی تصریح کرد: طرح ایراپن یک طرح جهانی است که برای نخستین بار در کشور در شهرضا اجرا شد و برای دومین بار مسؤولان بهداشت جهانی قرار است از این طرح در شهرضا بازدید کنند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه شهرضا در بحث فرهنگی در تراز اول کشور قرار دارد، گفت: زمانی که اخبار شهرضا در کوتاه‌ترین مدت در کنار اخبار مهم کشور و در صدر سایت‌های خبری قرار می‌گیرد حاکی از این است که خبرنگاران شهرضا حرفی برای گفتن دارند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید نظام‌مند شوند، ابراز داشت: باید خبرنگاران شهرضا یک مؤسسه مطبوعاتی یا یک NGO تشکیل دهند تا توسط این تشکل شهرضا و برندهای آن معرفی شود.

گلابی با اشاره به وضعیت صنعت شهرستان، خاطرنشان کرد: در صورتی که کارخانه‌ای در محدوده جغرافیایی شهرضا بخواهد احداث شود، اولویت اول آن جذب نیرو از شهرضا است و در صورت نیاز به تخصص، مرکز فنی‌ و حرفه‌ای شهرضا آموزش‌های تخصصی برای نیروها ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه بسیاری از فارغ‌التحصیلان فقط دروس را در دانشگاه به صورت علمی فراگرفته‌اند تا عملی، مطرح کرد: با بازگشایی مجدد کاخانه راک سرامیک بیش از 300 کارگر به محل کار خود بازگشتند و با نصب دستگاه‌های جدید در این کارخانه بیش از 300 نفر دیگر مشغول به کار می‌شوند.

فرماندار شهرضا در پایان با اشاره به اینکه فاز نخست کارخانه موتورسازی کویر در حال بهره‌برداری است، مطرح کرد: از اول سال تاکنون بیش از 600 نفر در شهرضا مشغول به کار شدند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.