هاشمی خطاب به اعضای شورای شهر:

موجب آبروریزی شورای شهر نشوید/ مانع ایجاد رانت شوید

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت:بدون شک افرادی که می خواهند عضو کمیسیون ماده ۱۰۰ شوند باید مراقب باشند تا رانتی صورت نگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی تهران، ری و تجریش در دومین جلسه شورای پنجم شهر تهران با بیان اینکه در قانون شهرداری ها، کمیسیون ماده ۱۰۰ برای بررسی و جلوگیری از فعالیت سازندگان بی قانون تشکیل شده است، اظهار داشت: در این سال ها نسبت به اجرای قانون به درستی عمل نشده و این به دلیل نیاز شهرداری به درآمدهای مالی بوده است.

وی افزود: بدون شک برخی تخلفات از پایه در شهر تهران اتفاق می افتد، به همین منظور باید از تخلفات ساختمانی از ابتدای ساخت و سازها جلوگیری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش به افزایش تعداد پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰ اشاره کرد و گفت: تعداد پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰ هر روز افزایش یافته به همین منظور باید به این موضوع توجه شود.

هاشمی با بیان اینکه قانون پیش بینی کرده که از یک دوم تا سه برابر قیمت منطقه ای جریمه در نظر گرفته شود، تصریح کرد: این موضوع باعث می شود که فساد و رانت در شهرداری ایجاد شود.

وی اضافه کرد: قانون گذار دست کمیسیون ماده ۱۰۰ را باز گذاشته است و همین موضوع باعث شده که شرایط برای احتمال گرفتن رشوه فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه خواستار نظارت و مواظبت نمایندگان شورا در کمیسیون ماده ۱۰۰ بر تخلفات هستم، تاکید کرد: بدون شک افرادی که می خواهند عضو کمیسیون ماده ۱۰۰ شوند باید مراقب  باشند تا رانتی ایجاد نشود.

هاشمی ادامه داد: بدون تردید حضور نمایندگان شورا در کمیسیون ماده ۱۰۰ می تواند شبهه هایی را به همراه داشته و سبب آبرو ریزی برای شورای شهر شود به همین منظور مراقبت کنید تا در قانونی کردن تخلفات مسئول نشویم.

وی گفت: اگر اعضای شورا تخلفی انجام دهند، آن زمان دیگر ما نمی توانیم به مدیران شهرداری بگوییم که چرا تخلف کرده اید و به درستی به آنها رسیدگی نکردید.

انتهای پیام/

درخواست هاشمی برای پایان دادن به رانت بازی اعضای شورای شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار