احمدی:

بدون شبکه بانکی هیچ کاری در کشور انجام نمی‌شود

دبیر کل بانک مرکزی گفت: در شبکه بانکی کشور اتفاقات بزرگی می‌افتد که بدون آن هیچ کاری در کشور انجام نمی‌شود و هیچ دستگاهی مانند آن در معرض نقد نیست.

بدون شبکه بانکی هیچ کاری در کشور انجام نمی‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمود احمدی دبیر کل بانک مرکزی در اولین گردهمایی روسای ستاد بازسازی عتبات عالیات با مدیران ارشد بانک‌های کشور که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: در شبکه بانکی کشور اتفاقات بزرگی می‌افتد که بدون آن هیچ کاری در کشور انجام نمی‌شود و هیچ دستگاهی مانند آن در معرض نقد نیست.

وی در ادامه گفت: در سال‌های گذشته حوزه‌های تلفن همراه بزرگترین رقیب ما بودند و با هم رقابت می‌کردیم، اما هم اکنون فاصله زیادی با شبکه بانکی کشور دارند و از این شبکه دور شده اند.

دبیر کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: برگزاری این جلسه برای آشنایی و طرح موضوع مبنی بر فعالیت مشترک بانک مرکزی و ستاد بازسازی عتبات عالیات است که در آینده مقرر شده‌اند که با یکدیگر همکاری کنند، همچنین مسئولان بانکی باید از نظر اجرایی و زیرساختی پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دهند.

وی با اشاره به گردهمایی اربعین بیان کرد: یکی از اموری که باید در انجام آن دقت بیشتری شود، برگزاری گردهمایی عظیم اربعین است و در این راستا شبکه بانکی کشور توانسته اقداماتی را انجام دهد.

احمدی در ادامه افزود: شبکه بانکی با دستگاه‌ ATM، دستگاه‌های کارتخوان و زیرساخت‌های لازم امکان پرداخت و دریافت مردمی را فراهم کرده است و همچنین در حال حاضر پرداخت‌های ارزی توسط بانک‌ها انجام می‌شود.

دبیرکل بانک مرکزی با اشاره به دغدغه‌هایی که در کشور عراق وجود داشت، گفت: عراقی‌ها تلقی‌های اشتباهی راجع به دستگاه‌های کارتخوان‌ بانکی داشتند، اما با هماهنگی‌هایی که انجام شد از این نگرانی کاسته شد و در هفته گذشته در جلسه‌ای که رئیس بانک مرکزی با روسای دیگر داشتند، توانستیم در این موضوع قدم‌های مثبتی را برداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار