باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

پیروزی‌های طلایی ارتش سوریه در محور "اثریا-خناصر"/ارتش یک گام دیگر به شکست حصر دیرالزور نزدیک شد+ نقشه و جزئیات

ارتش سوریه بخش‌های قابل توجهی از حومه استان "حما" و "حمص" را در کنترل خود دارد و داعش را در مرکز سوریه به شدت تحت فشار قرار داده است.

به گزارش  خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش و نیروهای مردمی سوریه همزمان با پیروزی نیروهای عراقی در استان نینوا در اندیشه منزوی کردن تروریست های تکفیری داعش و همپیمانانش در سوریه هستند.

ارتش سوریه در هفته های اخیر در جنوب رقه عملکرد درخشانی داشته و نقشه عملیات میدانی شاهدی قوی بر این موضوع است. نیروهای سوری بخش های قابل توجهی از حومه استان "حما" و "حمص" را در کنترل خود دارد و داعش را در مرکز سوریه به شدت تحت فشار قرار داده است.

ارتش سوریه از دروازه غربی دیرالزور برای رسیدن به این شهر مهم در شرق سوریه تلاش می کند و برای رسیدن به دیرالزور از دروازه غربی باید شهرهایی همچون "المیادین" و "التبنی" را پشت سر بگذارد.

در محور حماء نیز جاده مهم و راهبردی "اثریا –خناصر" در کنترل ارتش سوریه قرار گرفته است و نیروهای سوری به دنبال تثبیت حضور خود در اطراف این جاده هستند تا ضربه نهایی را به تکفیری ها وارد آورند.

راه ارتش سوریه برای رسیدن به دیرالزور طولانی و سخت است اما موفقیت های میدانی نیروهای سوری امیدها را برای نابودی کامل داعش در سوریه افزایش داده است.

گزارش منابع میدانی در استان رقه نشان می دهد که در روزهای اخیر ضربات سنگینی به تکفیری ها در این استان وارد آمده است. منابع میدانی می گویند: ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه موفق شد مجموعه بسیار بزرگی از عناصر مسلح داعش را نزدیک روستای "غانم علی" در حومه شرقی رقه شکست دهد. نیروهای سوریه اخیرا بیش از 800 تروریست را به هلاکت رساندند و 13 تانک و 39 خودروی حامل تیربار و 9 خمپاره انداز را منهدم کردند.


وزارت دفاع روسیه در این زمینه می گوید: این عملیات، قوی‌ترین گروه داعش از لحاظ تسلیحات را منهدم کرد. نیروهای سوریه با فرماندهی "سهیل حسن" در طول ساحل شرقی فرات به منظور رفع محاصره دیرالزور همچنان به پیشروی خود ادامه می‌دهند.

وضعیت میدانی در حومه حمص شمال شرقی نیز کاملا به نفع مقاومت است و مناطق وسیعی در این محدوده آزاد شده است. آخرین نقشه عملیات میدانی نشان می دهد که در حومه حمص شمال شرقی 2 هزار کیلومتر مربع آزاد شده است و در این زمینه "قلعه جابر"، "العوصه"، "حربث" و ... آزاد شده است.

منابع میدانی سوری می گویند: در روزهای اخیر یگان‌های ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت، برمناطق جبل الضاحک، خربه الطلاع و وادی ابوقله در شمال شرق استان حمص مسلط شدند.

این نیروها با پیشروی به سمت جنوب خود را به نیروهای مستقر در شمال شهر سخنه رساندند و دومین مرحله محاصره گروه تروریستی داعش را در منطقه‌ای به مساحت 2 هزار کیلومتر مربع کامل کردند. ارتش سوریه و نیروهای مقاومت، جمعه گذشته بخش‌های گسترده‌ای از مناطق تحت تسلط گروه تروریستی تکفیری داعش در شرق استان‌های حمص و حماه را محاصره کرده بودند.

داعش در ماه های منتهی به عملیات آزاد سازی "حلب" در سال گذشته از فرصت سوء استفاده کرد و پیشروی هایی در مناطقی از استان حمص داشت؛ اما پس از پایان عملیات آزاد سازی حلب از لوث وجود تکفیری ها، این ارتش سوریه و محور مقاومت بود که ابتکار عمل را در این منطقه به دست گرفت و اخیرا هم شاهد پیروزی درخشان ارتش سوریه با آزاد سازی 2 هزار کیلومتر مربع از حومه شمال شرقی حمص بودیم.

پیروزی های طلایی ارتش سوریه در محور


البته گزارش هایی نیز از پیشروی های سریع ارتش سوریه در حومه شرقی سخنه وجود دارد. وبگاه الاعلام الحربی درباره این پیشروی ها می گوید: ارتش سوریه با کشتن 30 تروریست داعشی، بر ارتفاعات حومه شرقی سخنه مسلط شده است. این پیروزی ها ملت سوریه را به وعده های فیصل مقداد معاون وزیر خارجه این کشور درباره پیروزی قطعی ارتش سوریه بر تروریست ها امیدوار تر می کند.

معاون وزیر امور خارجه در این زمینه می گوید: پیروزی ارتش این کشور و متحدان آن در مبارزه با تروریسم مایه عزت و افتخار است. پیشروی ارتش سوریه و نیروهای متحد آن ادامه دارد و هیچ چیز در این پیشروی خللی ایجاد نخواهد کرد. پیروزی نهایی بر تروریست ها حتمی و قطعی است و گزینه ای غیر از آن وجود ندارد.

وی افزود: مردم سوریه خواستار تخریب و نابودی کشورشان نیستند و تنها بخش بسیار کوچک و اندکی هستند که با تروریست ها همکاری می کنند. دشمنی که سوریه با آن دست و پنجه نرم می‌کند، وحشی و پست است. هنوز برخی کشورها از تروریسم حمایت می کنند و امروز حامیان تروریسم همدیگر را متهم و این حمایت را افشا می کنند.

گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار