دامادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کاهش نرخ سود بانکی افزایش قیمت اجاره بها را به دنبال دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با کاهش نرخ سود بانکی قیمت اجاره بها افزایش خواهد یافت.

رکود همچنان در بازار مسکن وجود دارددامادی در گفتگو با خبرنگارمسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به اینکه بخش مسکن ارتباط مستقیمی با سایر بخش ها داشته و از انها تاثیر می پذیرد،گفت:  سیاست خارجی و موضوعات مختلف اقتصاد از مهم‌ترین عواملی است که در این بازار تاثیر گذار است و و از سوی دیگر کاهش نرخ سود بانکی نیز می‌تواند اثر گذاری مستقیم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کاهش  نرخ سود بانکی می‌تواند سرمایه گذار و تولید کننده را به سمت ساخت وساز بیشتر سوق دهد، افزود: زمانی که نرخ سود بانکی بالا باشد بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند که سرمایه خود را به این بازار تزریق نکنند .

دامادی تصریح کرد: باکاهش نرخ  سود بانکی و پایین آمدن نرخ سود تسهیلات، برای بسیاری از خریداران به صرفه است که از تسهیلات بانکی استفاده کنند و می تواند موجب رونق بازار مسکن شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: درحال حاضر بازار مسکن از رکود خارج نشده و با کاهش نرخ  سد سپرده و تسهیلات بانکی قیمت اجاره‌ها افزایش خواهد یافت و باید هرچه سریعتر اقدامات لازم را برای بهبود این وضعیت انجام داد.

انتهای پیام/

کاهش نرخ سود بانکی سرمایه گذاران را به بازار مسکن می کشاند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Turkmenistan
تقی
۱۸:۴۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
وای خدای من
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۴:۱۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
تو تمام دنیا افرادی که چندین خونه دارن باید بابت خونه دوم به بعد مالیات سنگینی رو پرداخت کنن و همین مسعله باعث پایین آمدن و بی بها شدن مسکن شده.هر چیزی تو سیستم ثبت هستش و هیچ راه فراری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
واقعا که
آخرین اخبار