بهره برداری از ۹ طرح آبیاری تحت فشاردر اشنویه

مدیر جهاد کشاورزی اشنویه از بهره برداری از ۹ طرح آبیاری تحت فشاردر این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛سید انور حسینی، مدیر جهاد کشاورزی اشنویه در آئین بهره برداری از ۹ طرح آبیاری تحت فشار که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی، فرماندار اشنویه برگزار شد، گفت: در هفته دولت امسال ۹ پروژه آبیاری تحت فشاردر سطح ۶۷.۸ هکتار، ۲ طرح انتقال آب با لوله به طول ۴۱۲۰ متر و یک طرح سردخانه فرئونی باظرفیت ۲ هزار تن با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیون و ۵۶۷ هزار ریال به بهره بردرای می‌سد.
وی ادامه داد: با افتتاح طرح‌های آبیاری تحت فشار تاکنون بیش از سه هزار هکتار از اراضی شهرستان تحت پوشش آبیاری بارانی و قطره‌ای قرار گرفته است.
سید انور حسینی همچنین اعلام کرد: از مجموع اعتبار هزینه شده برای افتتاح پروژه های آبیاری تحت فشار ۸ میلیارد و ۱۹۴ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۱۱ میلیارد و۳۷۳ میلیون ریال نیز آورده شخصی متقاضیان در راستای اجرای این طرح‌ها است.
وی با اشاره به اینکه منبع تأمین آب طرح‌های آبیاری تحت فشار از طریق چشمه‌های موجود در روستا و چاه‌های مجوزدار است، افزود: با اجرای این طرح‌ها در روش آبیاری بارانی از هدررفت ۷۰ درصد آب، در روش آبیاری قطره‌ای از هدر رفت ۹۰ درصد ودر طرح‌های انتقال آب با لوله از هدر رفت ۹۰ درصد آب در اراضی کشاورزی جلوگیری می‌شود.
حسینی همچنین گفت: این طرح‌ها در سطح ۱۱ روستای سنگان، گندویلا، دوربه، سوجه، خورشت، نالوس، کوروش آباد، ده شمس بزرگ، حسن آباد، تاج الدین آباد و کانی سرخ از توابع این شهرستان به طور همزمان به بهره برداری رسید
وی ادامه داد: با افتتاح این طرح‌ها برای ۱۷ نفر به صورت مستقیم و ۷۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی شده و ۳۰ خانوار نیز از عواید این طرح‌ها بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام/م

۹ طرح آبیاری تحت فشاردر اشنویه به بهره برداری رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.