برنامه امشب گفت و گوی ویژه خبری به ناکامی تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی اختصاص داشت‌.

توسعه کشتی استان ها وظیفه فدراسیون است/ وزارت ورزش هزینه تورنمنت ها را پرداخت نمی کندبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛   احسان لشکری مربی تیم های ملی کشتی آزاد در برنامه گفتگوی ویژه خبری که پیرامون ناکامی های تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی بود اظهار داشت: ناکامی تیم های ملی کشتی آزاد دلایل مختلفی دارد که بخشی از آن فنی است و بخشی عدم توجه مسئولین به این ورزش است.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد اوزان شرکت کننده در مسابقات جهانی انتخابی بودند و تنها ۱۰% انتصابی بوده ؛ یادآور شد وقتی حسن رحیمی و کمیل قاسمی را کنار گذاشتیم من مخالف بودم، اما باید این اتفاق می افتاد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: اگر مصطفی حسین خانی به نام رستم پور و محبی می توانستند مدال بگیرند قطعاً در جایگاه دوم تا سوم قرار می‌گرفتیم و در این زمینه حسن یزدانی عملکرد بسیار خوبی داشت و اگر محبی توسط داور حقش مورد اجحاف قرار نمی‌گرفت، مدال برنز را از آن خود می کرد

لشکری با اشاره به معدل سنی کشتی گیران شرکت کننده در مسابقات جهانی جهانی اخیر یادآور شد: نمی‌توانیم برای مسابقات جهانی یک جوان ۱۸ ساله را اعزام کنیم. حسن رحیمی گفته بود که اگر در مسابقات جهانی شرکت کند قطعا مدال خواهد گرفت و با توجه به شرایطی که در این وزن وجود داشت مدال طلای حسن یزدانی قطعی بود. اما روش انتخابی تعیین کننده کشتی گیران در مسابقات جهانی بود.

مربی تیم ملی کشتی آزاد با انتقاد از وزارت ورزش و جوانان به دلیل عدم پرداخت هزینه برای جوانگرایی و برگزاری تورنمنت های کشتی عنوان داشت: وزارتخانه باید برای کشتی هزینه کنند

وی گفت کشتی تهران خالی از قهرمان شده و زمانی تهران با حضور دبیر ، رضایی و جدیدی و ... استعداد فراوانی در این زمینه داشت؛ اما اکنون این استعداد کم شده است.

در ادامه برنامه گفت و گوی ویژه خبری محسن کاوه مربی اسبق تیم‌های ملی کشتی با اشاره به اینکه باید در زمینه پشتوانه سازی و تمرین های مداوم و موثر در تیم ملی کشتی آزاد اقدامات لازم را انجام دهیم گفت: در بحث پشتوانه سازی خوب عمل نکردیم و همه فاکتورها از جمله نحوه تمرین و ریکاوری و ... نتیجه را رقم می‌زند.

وی با انتقاد از برخی بی تدبیری ها در انتخاب افراد موثر در کشتی افزود: باید برای مسابقات جهانی نفرات را شناسایی کنیم.

کاوه با بیان اینکه تهران در حوزه قهرمانی وظیفه خود را انجام داده و توانسته در سال‌های اخیر مدال‌آور باشد؛ یادآور شد: یکی از بحث های توسعه کشتی؛ توسعه این ورزش در استان هاست که وظیفه فدراسیون است.

مربی اسبق تیم‌های ملی کشتی آزاد با بیان اینکه در این دور از مسابقات بهتر از این کشتی گیر ها را نداشتیم عنوان داشت: ما چرا باید به جایی برسیم که بهترین های کشتی ما خوب نتوانند ظاهر شوند.

 حمید بنی تمیم نایب رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه 10 روز مانده به اعزام تیم ملی آب و برق قطع شود و علأ رغم پیگیری های به عمل آمده صدایمان به جایی نرسید گفت: آیا سخت بود وزارت ورزش برای استقبال از تیم کشتی می آمد ؟ خانواده کشتی به دلیل عدم‌ استقبال وزرات ورزش ابراز نگرانی خود را نشان داده است.

وی تصریح کرد: ما قطعا نمی توانیم عدم موفقیت کشتی آزاد را فقط در قطع شدن آب و برق بدانیم اما این مسائل تاثیرگذار است.

 محمد رضا داورزنی معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به اینکه وظیفه و رسالت حاکمیتی وزارت ورزش این است که در کنار فدراسیون کشتی باشد افزود: فدراسیون کشتی در سال95 به عنوان فدراسیون برتر در عملکرد شناخته شد.

وی با اشاره به اینکه اگر الان وزیر ورزش و جوانان حساسیت نشان می دهند به دلیل مسابقات 2018 و 2020 است عنوان کرد: طبیعی است که ایشان از مسؤلیت و رسالت ذاتی خود بر عملکرد همه فدراسیون ها استفاده می کند.

 عملکرد فدراسیون کشتی باید مورد ارزیابی قرار بگیرد

 داورزنی با اشاره به اینکه عملکرد فدراسیون کشتی باید مورد ارزیابی قرار بگیرد تا مشخص شود که چرا در پاریس چنین نتیجه ای را گرفتیم خاطرنشان کرد: وزارت ورزش اگر اقدامی را انجام می دهد منباب نگرانی برای رفع مشکلات است.

 معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه همه نقاط ضعف ها باید مورد بررسی کارشناسی قرار بگیرد افزود: وزارت خانه در کنار مجموعه دوستانمان در کشتی قرار خواهد گرفت تا در2018 و 2020 به موفقیت دست یابیم.

وی با اشاره به رسانه ای شدن نامه ای در فضای مجازی گفت: ما گله مند شدیم که چرا چنین اتفاقی رخ داد.

 داورزنی با اشاره به اینکه فدراسیون والیبال کنار فدراسیون کشتی کار می کند و مبالغ هنگفتی از منابع خود را از طریق اسپانسر تامین می کند ادامه داد: اگر عدم‌ موفقیت منابع مالی باشد در تحلیل ها خود را نشان خواهد داد.

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: نیاز کشتی بیش از اينها است اما آنچه در توان وزارت ورزش بوده تا الان به فدراسیون کشتی پول داده شده است.

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی وزارت ورزش با هماهنگی فدراسیون ها ساعت ، تاریخ و برنامه ورود تیم ها به کشور را تنظیم می کنند ادامه داد: یکی از معاونت ها و یا مدیران کل ستادی به اتفاق دوستانمان در روابط عمومی به استقبال تیم ها می روند، لذا فدراسیون ها با وزارت خانه این مسائل را هماهنگ می کنند.

 داورزنی با اشاره به اینکه ما باید در فضای تعاملی بهتر در کنار یکدیگر مشکلات را حل کنیم اظهار داشت: باید در آینده انتظارات مردم را از کشتی برطرف و تامین کرد.

 کاوه در ادامه برنامه با اشاره به اینکه اگر می گوییم بودجه و پول کم است باید آن را مدیریت شده هزینه کرد گفت: چرا اینقدر خبرنگار با هزینه فدراسیون به همراه تیم ملی به مسابقات اعزام می شوندلذا ، کمبود بودجه باعث رقم خوردن مسائل نبوده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار