جیمز متیس: افراد تراجنسیتی فعلا می‌توانند مثل قبل به خدمت در ارتش ادامه دهند

پس از دستور دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت استخدام افراد تراجنسیتی در ارتش، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد این افراد فعلا می‌توانند در ارتش خدمت کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد سربازان تراجنسیتی در ارتش این کشور می توانند تا پایان انجام بررسی ها و دست یافتن به نتایج لازم، همچنان به خدمت خود ادامه دهند.

وی این بیانیه را تنها چند روز پس از آن منتشر کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حکمی رسمی به وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) دستور داد که مانع از استخدام افراد تراجنسیتی در ارتش شود. وی همچنین تصمیم‌گیری در خصوص افرادی که هم اکنون در نیروهای مسلح خدمت می کنند را به جیمز متیس واگذار کرده بود.

جیمز متیس در این بیانیه اعلام کرد: «زمانی که گروه کارشناسان ما توصیه های خود را ارائه دهد و پس از مشورت من با وزیر امنیت داخلی کشور، توصیه هایم را در خصوص اجرای این سیاست به رئیس جمهور ارائه خواهم کرد. در ضمن، تا آن زمان سیاست فعلی در خصوص افراد تراجنسیتی که هم اکنون در حال خدمت هستند، ادامه دارد. تمرکز ما باید همیشه به گونه ای باشد که بهترین نتیجه را برای ارتش در میدان های جنگ به دنبال داشته باشد.»

وزیر دفاع آمریکا افزود یک «گروه از کارشناسان» را از درون وزارت دفاع و وزارت امنیت داخلی مسئول خواهد کرد که پیشنهاداتی را برای اجرای این دستور ترامپ ارائه کنند.

دونالد ترامپ چند روز پیش با صدور حکمی رسمی، مانع استخدام افراد تراجنسیتی در ارتش آمریکا شد و حتی در این حکم وزارت دفاع را از ارائه کمک های پزشکی و درمانی به افراد تراجنسیتی که هم اکنون در ارتش هستند، منع کرد.

باراک اوباما در ماه ژوئن سال 2016، به افراد تراجنسیتی اجازه داد در ارتش آمریکا خدمت و در عین حال کمک های پزشکی دریافت کنند. تراجنسیتی یک نام عمومی برای افرادی است که مایل به تغییر قواعد فرهنگی، اجتماعی و فیزیکیِ نقش جنسیتی خود هستند.


انتهای پیام/

 

اظهارات وزیر دفاع آمریکا درباره خدمت افراد تراجنسیتی در ارتش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار