لس آنجلس تایمز : آمریکایی‌ها باید شهامت به خرج دهند و ترامپ را به چالش بکشند

لس آنجلس تایمز نوشت مردی که در کاخ سفید قدرت را دست دارد، فردی بی‌ملاحظه و خودسر است.

لس آنجلس تایمز : آمریکایی‌ها باید شهامت به خرج دهند و ترامپ را به چالش بکشندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز در سرمقاله‌ای که در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد، نوشت: هفته گذشته شاهد برخی از بدترین اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بودیم؛ اقداماتی مانند بیان برخی مطالب بی معنی و بی اعتنایی به حقیقت همچنین مقاومت در برابر توصیه های معقول.

همانند همیشه وی دشمنان خیالی را مورد حمله قرار داد و دیگران را قربانی اشتباهات خود کرد. از همه مهمتر بی میلی وی به محکوم کردن قاطع نژادپرستی و نازیسم بود که نفرت جهانیان را برانگیخت. باتوجه به این اشتباهات فاحش این نکته اهمیت زیادی دارد که دیگران بایستند و به دفاع از اصول و ارزش های آمریکا بپردازند. اکنون زمان بی تفاوت ماندن، مغلطه کردن یا سکوت نیست. مقامات آمریکایی، به ویژه افرادی که در حزب رئیس جمهور هستند باید شهامت سیاسی خود را به کار گیرند تا دونالد ترامپ را به طور علنی، با صدای بلند و با صراحت به چالش بکشند. برخی این موضوع را به خوبی درک کرده اند.

روز دوشنبه پس از آنکه ترامپ گفت تظاهرکنندگان مخالف نژادپرستی نیز مانند نازی ها و سفیدپوستان برتری طلب برای فاجعه شارلوتسویل مقصرند، کنت فریزر، مدیرعامل شجاع شرکت مرک در اعتراض به این موضع گیری از شورای تولید رئیس جمهور استعفا کرد. کناره گیری وی به اقدام گروهی دیگر اعضای شورا منجر شد.

علاوه بر آن هفته گذشته پنج عضو ستاد مشترک ارتش با محکوم کردن نژادپرستی و ابراز انزجار به آنچه در شارلوتسویل روی داد به انتقاد شدید از رئیس جمهور پرداختند.

بسیاری از جمهوریخواهان و محافظه‌کاران نیز که از بحران های هر روزه، جنگ طلبی ها و سوء مدیریت نگران شده بودند، در ماه های اخیر هنجارشکنی کردند و به اعتراض از ترامپ پرداختند. جان مک کین، لیندسی گراهام و جف فلیک از جمله افرادی بودند که انتقادهای شدیدی مطرح کردند. مکس بوت، دیوید فرام و دیگر روشنفکران محافظه کار نیز به نوشتن مطالبی درباره اشتباه‌های ترامپ پرداختند.

روز جمعه میت رامنی، نامزد ریاست جمهوری سابق از حزب جمهوریخواه گفت واکنش ترامپ به حادثه شارلوتسویل موجب خرسندی نژادپرستان شده است و اینکه اگر ترامپ عذرخواهی نکند این مسئله می تواند به ساختار ملی کشور آسیب وارد کند. مخالفت ها و انتقادهای محافظه کاران و جمهوریخواهان از ترامپ نشان دهنده وخامت اوضاع است.

نویسنده در پایان با تاکید بر این که اعضای منطقی تر کابینه ترامپ باید از دولت فرار کنند، افزود: آنها نباید در کنفرانس خبری ترامپ زمانی که وی به تضعیف تلاش های آنان می پردازد، ساکت در مقابل دیوار بایستند.

 

انتهای پیام/

 

انتقاد صریح روزنامه لس‌آنجلس تایمز از ترامپ

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار