توفان هاروی؛ 17 کشته و هزاران نفر در انتظار کمک

دست کم 17 نفر در توفان هاروی و سیل در ایالت تگزاس آمریکا کشته شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون سی ان ان، شمار کشته‌های توفان هاروی و سیل در ایالت تگزاس آمریکا به دست کم 17 نفر رسیده است. 
 
از سوی دیگر هزاران نفر تاکنون از مناطق آسیب دیده از توفان و سیل نجات یافته‌اند و هزاران نفر دیگر در انتظار ماموران امداد و نجات هستند. 
 
همچنین مسئولان در مناطق شمال غربی هیوستن در تگزاس از افزایش سطح آب در این مناطق خبر داده اند. مسئولان محلی همچنین در خصوص ادامه بارش باران و سیل در این مناطق هشدار دادند. 
 
مقام‌های مسئول در بیشتر مناطق هیوستن آمد و رفت را آزاد کرده اند که تلاشی برای جلوگیری از غارت فروشگاه‌ها و منازل است. نیروهای پلیس در 48 ساعت گذشته در چند منطقه هیوستن 14 نفر را به جرم غارت فروشگاه‌ها بازداشت کردند. 
 
مقامات در هیوستن می گویند تاکنون حدود 9 یا 10 هزار نفر از ساکنین مناطق آسیب دیده از توفان و سیل در این شهر در عملیات نیروهای امداد و نجات و پلیس به مناطق امن منتقل شده اند.
 
با حرکت توفان گرمسیری هاروی به سمت ایالت‌های تگزاس (جنوب شرق) و لوئیزیانا، «سرویس هواشناسی ملی» درباره جاری شدن سیل در بخش هایی از این دو ایالت، بویژه شهرهای بومونت و بندر آرتور هشدار داد.
 
بر اساس گزارش تلویزیون «کی اف دی ام- تی وی» وضعیت در بندر آرتور وخیم است زیرا انتظار می رود با بالا آمدن آب، منازل ساکنان به زیر آب رود؛ ساکنان این مناطق نمی دانند چگونه شهر را تخلیه کنند.
 
زِینا استفانز، کلانتر ناحیه جفرسون در این باره گفت به خاطر جاری شدن سیل منابع مورد نظر به این ناحیه نخواهد رسید.
 
انتهای پیام/

 

توفان هاروی تاکنون 17 کشته بر جا گذاشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار