وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یاسوج:

افزایش ۳ برابری سرعت شبکه ملی اطلاعات در برنامه ششم/مشکل ارتباطات ۹۰ درصد روستاها رفع می شود

اذری جهرمی گفت: سرعت دستیابی به شبکه ملی اطلاعات در برنامه ششم توسعه تا سه برابر افزایش پیدا می کند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به یاسوج سفر کرده است در مورد  افزایش 3 برابری سرعت شبکه ملی اطلاعات در برنامه ششم گفت: هم اکنون سرعت متوسط اینترنت بین 6 تا 8 مگابایت بر ثانیه است که در برنامه اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه باید سرعت دسترسی به شبکه ملی اطلاعات را به طور متوسط به 20 مگابایت بر ثانیه برسانیم.


آذری جهرمی در پاسخ به سوالی در مورد فیلترینگ و راهکارهای وزارت ارتباطات برای مواجهه با آن هم گفت: نظام فیلترینگ در 2 بخش کارگروه تعیین مصادیق که دولت در آن شش عضو دارد و همچنین دستگاه قضایی پیگیری می شود.


وی با بیان اینکه دولت باید تلاش کند با آماده سازی ابزارهای لازم، نگرانیهای دستگاه قضایی و مراجع فرهنگی را با هوشمندی بر طرف کند تا با نظام های حذف سراسری مواجه نشود افزود: توسعه ابزارهای هوشمند و مذاکره با سرویس دهنده های بین المللی نیز از راهکارهای کاهش دامنه فیلترینگ است تا از این طریق با بهره گیری از فرصت های فضای مجازی از تهدیدات آن نیز پیشگیری کنیم.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص موتور جستجو گر داخلی هم گفت: موتور جستجوگر داخلی یکی از طرح های ملی در دست اقدام است که از دولت دهم نیز فعالیت آن آغاز شده است و تاکنون دانشگاه یزد با محصول پارسی جو و دانشگاه امام حسین(ع) با محصول یوز در این زمینه فعالیت کرده اند که هر کدام از آنها با ارائه سرویس های زیاد، توفیقاتی نیز کسب کرده اند.

آذری جهرمی افزود: در مرحله تحقیقاتی پیشرفت های خوبی داشته ایم ولی در مرحله اجرا با شرایط مطلوب فاصله قابل توجهی وجود دارد.


وی گفت: باید برای توفیق در عرصه جستجو گر داخلی یک بازار 500 میلیونی مخاطب ایجاد شود و ایران باید فراتر از جامعه جمعیتی خود که حدود 46 میلیون نفر کاربر اینترنت دارد گام بردارد.


آذری جهرمی با اشاره به ظرفیت های موجود برای توسعه مشترک موتور جستجوگر منطقه ای گفت: باید با برنامه ریزی و تعامل بین المللی ارتباطات خود را در این زمینه گسترده و موتور جستجوگر منطقه ای ایجاد کنیم.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در بحث زیرساخت های ارتباطی، رتبه استان کهگیلویه و بویراحمد از 27 در سال 92 به 15 در سال جاری ارتقاء پیدا کرده است گفت: استان کهگیلویه و بویر احمد هم اکنون از جایگاه استان های کمتر برخوردار خارج شده و به رده متوسط رسیده است.


آذری جهرمی با اشاره به روستا ها و مناطق گردشگری که در زیرساخت های ارتباطی دچار مشکل هستند افزود: با وعده های داده شده تلاش می کنیم که در چهار سال آینده، مشکلات مربوط به تلفن ثابت، اینترنت و تلفن همراه90 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار را برطرف کنیم.

انتهای پیام/د

تلاش بزای افزایش سرعت شبکه ملی اطلاعات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.