معاون امور دولت، مجلس و استانهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارتقاء 12 پله ای حوزه زیرساخت های بخش ارتباطات کهگیلویه بویراحمد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  مرتضی براری در نشست با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واعضاء هیات علمی این دانشگاه گفت: کهگیلویه بویراحمد در حوزه زیرساختهای آی - دی - آی در ابتدای دولت یازدهم رتبه ی27 کشور بود که با سرمایه گزاری 250 میلیارد تومانی در این بخش رتبه این استان با 12پله صعود به رتبه 15 کشور ارتقاء پیدا کرد.


وی با بیان اینکه از 17 شهر کهگیلویه بویراحمد 14 شهر دارای نسل سوم و چهارم ارتباطات سیار هستند افزود: با حضور وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات طرحهایی با هزینه بیش از 70 میلیارد تومان در حوزه زیرساختها در این استان به بهره برداری رسید.


براری عدم پوشش مناسب موبایل در برخی نقاط شهرها ، روستاها، جاده ها، نبود اینترنت و مشکلات تلفن ثابت در برخی روستاهای استان را از جمله مشکلات پیش رور دانست وگفت: تلاش می شود در کوتاه ترین زمان ممکن این مشکلات زیر ساختی برطرف شود.


مجری اشتغال و توسعه کسب کارهای جدید وزارت ارتباطات، فناوری و اطلاعات با بیان اینکه استان کهگیلویه بویراحمد در دولت یازدهم در برخی شاخصها از جمله پهنای باند و شبکه انتقال رشد ده برابری داشته است افزود: مهمترین هدف توسعه ی این زیرساخت ها ارائه خدمات به مردم و ایجاد کسب و کار جدید در حوزه اشتغال است.


براری با اشاره به اینکه دانشگاه ها تاکنون در سه نسل آموزش، پژوهش و فناوری دانشجو فارغ تحصیل کرده اند اضافه کرد : در نسل چهارم که نسل نوآوری و کارآفرینی است باید دانشگاهها با استفاده از ظرفیت زیرساختهای فناوری و اطلاعات بجای دانشجوی فارغ التحصیل بیکار، شرکتهای دانش بنیان و کار آفرین تحویل جامعه دهند.


وی با بیان اینکه با توسعه فناوری و حوزه آی سی تی دانشگاهها می توانند به مرکز ثقل خلق ثروت تبدیل شوند گفت:بر اساس برنامه ششم توسعه قرار است یک بازار 30 هزار میلیارد تومانی با توسعه زیرساختهای آی سی تی و شبکه های مجازی به100 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.


براری با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای بیشترین مکالمات تلفن همراه بوده و به این لحاظ در رتبه اول کشور است افزود: این در حالی است که این استان در حوزه تلفن ثابت دارای رتبه آخرکشور است.


وی گفت: براساس تفاهمنامه وزیر ارتباطات،فناوری و اطاعات و مدیرعامل مخابرات تلفن ثابت توسعه یافته و مشکل روستاها در سراسر کشور در این حوزه برطرف شود.

انتهای پیام/د

ارتقا زیرساخت های ارتباطات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.