نخستین کتابخانه دیجیتال کشور در خوزستان راه اندازی می شود

سرپرست کتابخانه های خوزستان از راه اندازی نخستین کتابخانه دیجیتال کشور در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ناصر کوهی رستمی، سرپرست کتابخانه های خوزستان با اعلام این خبر بیان داشت: حضور گسترده مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در فضای مجازی و زندگی کودکان امروزی در عصر دیجیتال و ضرورت خروج از فضای سنتی کتابخوانی که محدود به یک زمان و مکان خاص است، ما را بر آن داشت که به فکر استفاده از این فضا و ارائه طرح کتابخانه دیجیتال در خوزستان باشیم.
وی با بیان اینکه ارائه این طرح با استقبال خوب مسئولان استانی و شخص استاندار روبرو شده اظهار کرد: 15 شهریور امسال طرح مطالعاتی کتابخانه های دیجیتال با حضور شرکت ها و سازمان های متخصص در این حوزه آغاز می شود تا بهترین طرح که قابلیت اجرایی داشته باشد انتخاب و در سال مالی جدید اعتبارات آن تعریف و وارد مرحله اجرایی شود.
کوهی رستمی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح امسال آغاز می شود اذعان داشت: در کشور هنوز کتابخانه دیجیتال به معنای واقعی کلمه وجود ندارد و اگر این طرح اجرا شود نخستین تجربه کشور در این زمینه خواهد بود.
سرپرست کتابخانه های خوزستان تصریح کرد: در این طرح کتاب ها کاملا در فضای مجازی ارائه خواهند شد که در خصوص عضوگیری و امانت گیری کتاب در کتابخانه های دیجیتال برنامه ریزی می شود.
وی در خصوص وضعیت کتابخانه های روستایی خوزستان گفت: خوزستان از استان های موفق در بخش راه اندازی کتابخانه های روستایی است که به دلیل پراکندگی و تعداد زیاد روستاهای آن، سیاست دولت نیز در 5 سال گذشته افزایش تعداد کتابخانه ها در مناطق روستایی و حاشیه نشین بوده است.
ناصر کوهی رستمی اذعان داشت: در خوزستان حدود 49 کتابخانه روستایی وجود دارد که به طور قطع این تعداد کتابخانه جوابگوی روستاهای بالای هزار و 500 نفر نیست لذا از اهالی، دهیاری ها و شوراهای روستاهای خوزستان تقاضا می شود برای اهدای زمین و واگذاری ساختمان های بدون استفاده به کتابخانه ها اقدام کنند.
انتهای پیام/گ

راه اندازی نخستین کتابخانه دیجیتال کشور در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.