مشاور ارشد ستاد مرکزی سازمان جهانی بهداشت:

مراکز سلامت الکترونیک باید در دسترس عموم قرار گیرد

مندیس گفت: آموزش پیشگیری و در دسترس بودن مراکز درمانی و سلامت الکترونیک مسائل بسیار مهمی است که ایران باید مورد توجه قرار دهد.

مراکز درمانی و سلامت الکترونیک باید در دسترس عموم قرار گیردبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شانتی مندیس مشاور ارشد ستاد مرکزی سازمان جهانی بهداشت در زمینه استراتژی ایراپن در مراسم نشست جمع بندی خدمات پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر که در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: کار‌های خوبی در زمینه بیماری‌های سرطان، دیابت، قلبی و مزمن تنفسی انجام شده و همه آنها مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی بیان کرد: تعهد سیاسی در ایران به خوبی دیده شده و پوشش بیمه درمانی در سراسر این کشور انجام و در سطوح دیگر از جمله آموزش و پیشگیری نیز صورت گرفته است.

مندیس ادامه داد: در ایران تفاوت‌هایی در گروه‌های هدف دیده شده که باید این مسئله ارزیابی شود و هزینه‌های بیماران هم از مسائلی است که باید بررسی شود؛ همچنین آموزش پیشگیری و در دسترس بودن مراکز درمانی و سلامت الکترونیک بسیار مهم که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: تفاوت در گروه‌های هدف موجود است و نظام‌های ارجاعی باید مورد توجه قرار بگیرد.

پرونده الکترونیک سلامت مورد توجه وزارت بهداشت

در ادامه مراسم رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اقدامات ما گام به گام است و توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌ها از جمله پرونده الکترونیک می‌شود و همه سعی ما این است که ارتباط خوبی بین خانه‌های بهداشت روستایی و بیمارستان‌ها فراهم باشد.

وی بیان کرد: بیماریابی مسئله مهمی است، ولی ما برای ریسک‌ها برنامه ریزی کرده‌ایم و برنامه یکپارچه سازی سطح خانه‌های بهداشت و بیمارستان‌ها وجود دارد که با توجه به تعهداتی که در سطح کشور وجود دارد و با فراهم بودن زیر ساخت‌ها این کار‌ها به خوبی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ 

 لزوم دسترسی عمومی به مراکز درمانی و سلامت الکترونیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار