سردار سلیمانی:

بیش از ۷۵۰۰ نفر مسئول اجرای واقعه غدیر هستند

رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر گفت:خطبه غدیریه با زبان عربی و فارسی قرائت می‌شود و ۷۵۰۰ نفر مسئولیت اجرای این واقعه را بر عهده دارند.

بیش از ۷۵۰۰ نفر مسئول اجرای واقعه غدیر هستندبه گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سردار یعقوب سلیمانی رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر در نشست خبری امروز( دوشنبه) با موضوع تشریح برنامه بازسازی واقعه غدیر، اظهارکرد: بازسازی واقعه غدیر با مشارکت مردم و با حمایت مراجع تقلید از سال ۸۹ کلید خورد و برای اولین بار در جهان اسلام این رخ داد به وقوع پیوست.

وی افزود: چندین سال خطبه غدیریه به زبان فارسی و عربی در نقاط بازسازی واقعه غدیر قرائت می‌شود و نزدیک به بیش از ۷۵۰۰ نفر مسئولیت اجرای این واقعه را بر عهده دارند.

سردار سلیمانی تأکید کرد: امسال در 26 نقطه از کشور واقعه غدیر با همکاری و اجرای برادران اهل سنت برگزار خواهد شد و نزدیک به بیش از یک میلیون نفر از واقعه غدیر بازدید می‌کنند.

**تجلیل از بیش از دو هزار  سادات شهید و مدافع حرم در تمام استان‌های کشور

در ادامه این نشست ظریفی‌منش مدیرعامل بنیاد غدیر با بیان اینکه روز غدیر خم، روز تعیین مسیر امت پس از رسول الله(ص) بود، گفت: توصیف این واقعه مد نظر ما نبوده است، آنچه دنبال می کنیم ترویج فلسفه و ابلاغ پیام غدیر به مسلمانان و جهانیان است.

وی افزود: شعار امسال ما «لبیک یا رسول الله» است که مجموعه برنامه های سال جاری در همین مسیر طرح ریزی شده است.

مدیرعامل بنیاد غدیر با بیان اینکه غدیر راهبرد کلان نظام اسلامی برای تدوین مهم ترین مسئله یعنی مدیریت جامعه اسلامی است، بیان داشت: پیام غدیر باید از مرزهای تشیع خارج شود و به همه جهان اسلام برسد.

وی گفت: در پنجشنبه هفته جاری تجلیل از دو هزار و 500 سادات شهید و مدافع حرم را در تمامی استان‌ها به ویژه بهشت زهرا(س) تهران خواهیم داشت.

ظریفی‌منش ادامه داد:‌ ما امسال در اکثر نقاط کشور برنامه‌های جشن و اطعام دادن را داریم و در روز عید غدیر راهپیمایی برگزار انجام خواهد شد که حرم حضرت امامزاده صالح(ع) یکی از این نقاط راهپیمایی است، همچنین این راهپیمایی در حسینیه حضرت فاطمه زهرا(س) میدان سپاه و حرم حضرت عبدالعظیم(ع) نیز برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که عید غدیر برای تمامی مسلمانان جهان است، گفت: علاوه بر بازسازی واقعه عید غدیر در استان‌های اهل سنت‌مان برنامه‌های دیگری نیز برای این عزیزان پیش بینی شده است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر خم اظهار داشت: علاوه بر برنامه‌های شعرخوانی و خوشنویسی برنامه اصلی ما اجرای واقعه غدیر با حضور مردم و بازیگران خواهد بود.

ظریفی‌منش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای برگزاری این واقعه در کشورهای مختلف چه تدابیری در نظر گرفته شده است، بیان داشت: در خارج از کشور ما استفاده از توان ملی و حضور دستگاه‌های مختلف نظام را مبنای عمل‌ قرار داده‌ایم و با وزارت امور خارجه هماهنگ شده بخشنامه‌هایی به تمام سفارت‌های جمهوری اسلامی فرستاده شود.

وی اضافه کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات در 80 نقطه‌، مجمع جهانی اهل بیت در 700 مرکز و همچنین جامعة المصطفی العالمیه نیز به برگزاری این برنامه‌ اهتمام دارند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر خم در پایان گفت: نماز عید غدیر در حرم حضرت عبدالعظیم به امامت آیت الله صدیقی در کنار برنامه های متنوع فرهنگی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار