معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی؛

اختصاص ۱۶۰میلیارد تومان به احیای دریاچه‌ی ارومیه

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت:در سال جاری حدود ۱۶۰میلیارد تومان برای احیای دریاچه‌ی ارومیه اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمد صادق پورمهدی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران گفت: طی هفته‌ی دولت در آذربایجان شرقی یک هزار و ۵۸۳ طرح خدماتی و عمرانی به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: در هفته‌ی دولت حدود ۸۶۰ پروژه ی عمرانی با اعتباری بالغ بر 880 میلیارد تومان در روستاهای استان افتتاح شد و بیش از ۵۵ درصد این پروژه‌ها متعلق به روستاهای استان بوده است. رویکرد دولت دوازدهم فراهم کردن بستری مناسب برای ارتقای بهداشت و سلامت مردم در کنار امنیت است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در حوزه‌ی آ‌ رسانی روستایی بالای ۸۰ درصد آب شرب روستائیان تامین شده است. در چهار سال گذشته حدود هفت هزار و ۲۰۰ پروژه ی عمرانی، خدماتی استان در بخش‌های مختلف با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به زلزله‌ی اخیر در بخش شربیان اظهار کرد: از همان ساعات اولیه ی وقوع حادثه، نیروهای امداد و هلال احمر و بسیج در منطقه حضور داشته‌اند و باتوجه به اینکه در روستای ایوق بالای ۵۰ درصد مسکن روستایی نوسازی شده بود بر همین اساس وقوع زلزله موجب تلفات جانی نشده است.

پورمهدی با بیان اینکه طبق آخرین گزارش ارسال شده از مناطق زلزله زده، بالای ۶۵ درصد آوار برداری شده است، افزود: حدود ۱۵۰ واحد مسکن روستایی در این مناطق آوار برداری شده و در بخش شربیان ۸۵۰ واحد دامی و مسکونی تخریب شده است و تا رسیدن فصل سرما تامین واحدهای مسکونی ضروری در اولویت قرار می گیرد تا به مردم تحویل داده شود.

وی در بخش دیگر سخنان با بیان اینکه تبریز ۲۰۱۸ یک ظرفیت برای استان ما محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برای تبریز ۲۰۱۸ هیچ اعتباری اختصاص داده نشده بود تا اینکه پس از پیگیری‌های لازم ستاد ملی آن تشکیل شد و در هفته‌ی گذشته با تشکیل جلسه‌ای در تهران اهمیت این موضوع تشریح شد و بر همین اساس حدود ۱۳۰ برنامه‌ی هنری، ورزشی، مذهبی و قرآنی و غیره برگزار می‌شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی می‌تواند نقش موثری در جذب گردشگران برای تبریز ۲۰۱۸ ایفا کند و تنها با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی‌شود، اظهار کرد: باید گردشگر را شکار کرد و از ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخیف طبیعی و غیره استان بهره مند شد تا آذربایجان شرقی را جهانیان بشناسند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید نقش فعال‌تری در تبریز ۲۰۱۸ داشته باشند و مدیران استانی را در این زمینه به چالش بکشند، گفت: تبریز ۲۰۱۸ فرصتی برای توسعه استان است و باید تعاملی سازنده برای اجرای آن برقرار شود. باید صنایع دستی، کشاورزی و جاذبه‌های گردشگری و فرهنگ و تمدن این خطه برای گردشگران تبیین شود و بخش خصوصی در این زمینه اهتمامی جدی بورزد؛ چرا که افزایش گردشگران در شهرهایی چون اصفهان و کرمان در سایه فعالیت زیاد بخش خصوصی است. اخیرا برخی شهروندان لوگوی تبریز 2018 را در کشورهای دیگر به دست می گیرند بنده دست شهروندی را که در استانبول لوگوی تبریز ۲۰۱۸ را به دست گرفته را می‌بوسم.

پورمهدی ادامه داد: همه باید در این رویداد مهم با یکدیگر همکاری داشته باشیم و نباید کسی را در آن مقصر بدانیم. تبریز ۲۰۱۸ راهی است که ما در اول این راه هستیم و همه اعم از بخش خصوصی یا دستگاه های دولتی باید وظایف خود را در این راستا انجام دهند. آژانس‌ها و هتلداران باید در این زمینه احساس مسئولیت زیادی داشته باشند چرا که ۲۰۱۸ موجبات رونق اقتصادی استان را فراهم می کند.

وی در خصوص اتلاف ماهی‌های رودخانه‌ی ارس اظهار کرد: مسائل زیست محیطی موضوعی حساس است، همکاران محیط زیست نمونه برداری از این منطقه را انجام داده‌اند و در اولین فرصت اطلاع رسانی دقیق در این خصوص انجام می شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه از مجموع 470 کیلومتر بزرگراه موجود در استان بیش از 170 کیلومتر در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسیده است، اعلام کرد: در بحث حمل‌و‌نقل راهی مشکل اساسی داریم که 80 درصد اعتبارات دولتی را به این بخش اختصاص دادیم.

 

انتهای پیام/ش

بهره برداری از یک هزار و ۵۸۳ طرح خدماتی و عمرانی در هفته دولت در آذربایجان شرقی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.