اسفندیار: من صغرسنی ندارم/ برای سکوی جهانی نقشه کشیده بودیم

ارزشمندترین بازیکن مسابقات قهرمانی والیبال نوجوانان جهان گفت: من صغر سنی ندارم و برخی‌ها با عنوان کردن این شایعات سعی دارند قهرمانی‌مان بی‌اعتبار کنند.

امیرحسین اسفندیار در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان و كسب قهرمانی در این رقابت‌ها گفت: مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در سطح بسیار بالایی برگزار شد. سطح مسابقات به حدی بالا بود و تیم‌های قدرتمندی را در دل خود جا داده بود كه به جرات می‌توانم بگویم چندین و چند تیم، توان و پتانسیل این را داشتند كه روی سكو بروند.

وی ادامه داد: هر دیدار برای ما سختی‌های خاص خودش را داشت و هرچقدر پیش می رفت كار سخت‌تر می‌شد. برای مثال تیم برزیل اگر در قرعه میانه مسابقات، با تیم ایران روبه‌رو نمی‌شد به‌طورحتم می‌توانست یك پای فینال باشداما آن‌ها بدشانسی آوردند و حریف ما شدند و توانایی شكست ایران را نداشتند. اما در پاسخ به این سوال كه قهرمانی در بحرین را پیش‌بینی می‌كردیم یا نه، باید بگویم ما ماه‌ها تلاش كرده بودیم و دوست داشتیم دست پر از بحرین برگردیم. اطمینان داشتیم روی سكو می‌رویم و در بهترین و خوش‌بینانه‌ترین شرایط به كسب جام قهرمانی نیز فكر می‌كردیم. اتفاقی كه خوشبختانه محقق شد تا شرمنده مردم كشورمان و البته كادر فنی پرتلاش‌مان نشویم.

اسفندیار درباره اینكه گفته می‌شد تیم ایران از لحاظ میانگین قدی نسبت به باقی تیم‌ها شرایط بهتری داشت، اظهار كرد: البته كه خیلی از تیم‌ها از لحاظ میانگین قدی در شرایط خوبی بودند. در این بین تصور می‌كنم تیم ما چون تعادل و توازن خوبی از لحاظ قدی داشت توانست از این فاكتور بهره ببرد. بازیكنان ما اغلب در رِنج قدی هماهنگی بودند و این هماهنگی موجب یكدستی تیم شده بود.

اسفندیار: من صغرسنی ندارم/ برای سكوی جهانی نقشه كشیده بودیم

**در بازی فینال جو سالن علیه ما بود

این بازیكن بلندبالای ملی‌پوش نوجوانان درباره میزان سختی رقابت جهانی، تصریح كرد: به جرات می‌توانم بگویم همه مسابقات سخت بود و به‌هیچ‌وجه بازی راحتی را برگزار نكردیم. البته برخی تیم‌ها بودند كه كار را برای ما سخت‌تر كردند. برای مثال بازی با ایتالیا از آن دسته مسابقاتی بود كه به سختی در آن برنده شدیم. تیم ما، دو بر یك از ایتالیا عقب افتاد اما در نهایت موفق شدیم سه بر دو، برنده شویم. بازی فینال با روسیه نیز بازی پرفشاری بود به ویژه اینكه تماشاگران حاضر در سالن، هوادار تیم روسیه بودند و جو سالن بازی علیه ما بود.

وی در پاسخ به این سوال كه چه تفاوت‌های بین مسابقات آرژانتین 2015 و بحرین 2017 وجود داشت، گفت: هر مسابقه و تورنمنتی شرایط خاص خودش را دارد، تیم ایران در مسابقات 2015 آرژانتین كم تجربه بود و همه بازیكنان برای نخستین بار نبرد جهانی را تجربه می‌كردند؛ اما از آن تیم، دو بازیكن ( من و پوریا یلی) به دلیل شرایط سنی توانستیم در مسابقات امسال نیز تیم را همراهی كنیم و تلاش‌مان این بود كه از تجربیات آن رقابت‌ها در این مسابقات بهره ببریم. به‌طورحتم این افزایش تجربه در روند قهرمانی‌مان بی‌تاثیر نبود.

اسفندیار ادامه داد: در آرژانتین گاهی پیش می‌آمد كه وقتی تیم عقب می‌افتاد بازیكنان از لحاظ روانی كم می‌آوردند اما در این رقابت‌ها وقتی عقب می‌افتادیم بازیكنان خیلی زود به شرایط عادی برمی‌گشتند و نتیجه را جبران می‌كردند. تلاش من این بود كه تا جایی كه در توانم هست از تجربه‌ای كه داشتم بهره ببرم و بازیكنان را آرام كنم و اجازه ندهم هم‌تیمی‌هایم وارد كُری خواندن با بازیكنان حریف بشوند.

اسفندیار: من صغرسنی ندارم/ برای سكوی جهانی نقشه كشیده بودیم

**برای حفظ عنوان تلاش می‌کنم

«ارزشمندترین بازیكن» و «بهترین دریافت‌كننده» مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان درخصوص كسب این عناوین ، خاطر نشان كرد: خوشحال كننده بود كه بتوانم در جهان، بهترین بازیكن بشوم. البته نباید فراموش كرد كه عملكرد خوب تیم در كسب این عنوان برای من بی‌تاثیر نبوده است و باید از تك‌تك هم‌تیمی‌هایم تشكر كنم. وقتی در مسابقاتی در سطح جهان بتوانی بهترین باشی، لذت بخش است اما كار من تازه بعد از گرفتن این عنوان آغاز می‌شود و باید برای حفظ آن تلاشم را دوچندان كنم.در مجموع فارغ از این دو عنوان، ایستادن روی سكوی نخست جهان دلچسب و خوشحال كننده است و این مهم‌تر و ارزشمندتر از عنوانی است كه به شخص من داده شد.

اسفندیار درباره این موضوع كه برخی صحبت‌ها بعد از قهرمانی شما مطرح شد درباره اینكه بعضی از نفرات تیم نوجوانان صغر سنی داشتند، گفت: من متولد چهارم بهمن سال 77 هستم و حتی یك روز نیز صغر سنی ندارم. این تیم یكی از پاك‌ترین تیم‌هایی بود كه در مسابقات قهرمانی جهان در این رده سنی شركت كرده است و من نمی‌دانم چرا برخی‌ها این صحبت‌ها و شایعات را مطرح می‌كنند. تصورم این است كه این افراد، چشم دیدن موفقیت‌های والیبال را ندارند و می‌خواهند با این قبیل صحبت‌ها ارزش و اعتبار موفقیت بزرگ ما را كم كنند.

اسفندیار: من صغرسنی ندارم/ برای سكوی جهانی نقشه كشیده بودیم

**سختی‌های زیادی متحمل شدیم

وی درباره این موضوع كه بعد از اینكه مدال طلا را به گردنت انداختند، با مدالت صحبت می‌كردی و به مدالت گفتی: «برای رسیدن به تو چقدر سختی كشیدم». منظورت چه سختی‌هایی بود، پاسخ داد: به‌طورحتم سختی‌های زیادی در راه رسیدن به سكوی نخست جهان وجود دارد. مگر می‌شود بدون سختی به قله جهان رسید؟ دوری از خانواده، تمرینات سخت، فشار مسابقات و ... همه سختی‌های زیادی را به تك تك بازیكنان تیم تحمیل كرد؛ اما آنچه مهم است این بود كه توانستیم در نهایت، جام قهرمانی را با افتخار بالای سر ببریم. همه سختی‌ها به یك شیرینی بزرگ منجر شد.

بازیكن تیم ملی والیبال نوجوانان ایران درباره تیمش در فصل آتی لیگ برتر والیبال گفت: من با تیم كاله آمل قرارداد بسته‌ام. سال گذشته نیز در این تیم به میدان رفتم. برای من افتخار است كه در تیمی بازی كنم كه بهروز عطایی روی نیمكت آن است. من با این مربی رابطه خوبی دارم و از سوی دیگر، در این تیم میدان كافی را در اختیار دارم كه بازی كنم. شاید اگر تیم‌های بزرگ‌تر مانند پیكان و بانك سرمایه خواستار به خدمت گرفتن من شوند نتوانم در آن تیم‌ها این فرصت را داشته باشم كه به عنوان بازیكن فیكس بازی كنم. برای من اولویت در حال حاضر فرصت بازی است كه در كاله این فرصت را دارم. این سومین فصلی خواهد بود كه در تیم‌های بهروز عطایی حضور دارم.

انتهای پیام/

اظهارات ارزشمندترین بازیكن نوجوان جهان درباره قهرمانی در بحرین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار