مدیر جهاد کشاورزی مشگین شهر؛

برداشت انگور از تاکستان های مشگین شهر آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر از آغاز برداشت انگور از تاکستان های شهرستان مشگین شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد شهریار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر گفت: امسال پیش بینی می شود از هر هکتار باغات این شهرستان 15تن محصول انگور بدست آید.

وی با بیان اینکه در این شهرستان همه ساله برداشت انگور از نیمه دوم شهریور ماه آغاز شده و به مدت یکماه ادامه می یابد افزود: امسال خوشبختانه به جهت وجود آب وهوای مناسب و مدیریت تاکستانهای منطقه پیش بینی می شود میزان این محصول در هر هکتار حدود سه تن افزایش داشته باشد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر گفت: در حال حاضر بیش از 2 هزار هکتار از باغات شهرستان را تاکستان های انگور تشکیل می دهد که پیش بینی ما این است که امسال بیش از 30هزار تن انواع انگور از تاکستان های منطقه از جمله شاهانی، صاحبی، خلیلی، یاقوتی، نورس، آلدرق، گلین بارماقی، رسمی و سلطانی استحصال شود .

شهریار افزود: انگور کشمشی بی دانه مشگین شهر نیز شهرت ملی دارد و 90 درصد تاکستان های شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافته است. 

وی افزود: با هدف افزایش بهره وری در چند سال اخیر استفاده از روش روسیمی در تاکستاهای شهرستان رواج یافته و در حال حاضر حدود15درصد از تاکستانهای شهرستان رو سیمی شده اند.

گفتنی است شهرستان مشگین شهر با دارا بودن 14هزار هکتار باغ میوه و سالانه با تولید 300هزار تن انواع میوه رتبه اول استان اردبیل را بخود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام/ح

بیش از 2 هزار هکتار از باغات شهرستان را تاکستان های انگور تشکیل می دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.