سنجش نوآموزان در شادگان

مدیر آموزش و پرورش شادگان از سنجش بیشاز ۲۰ هزار دانش آموز و نوآموز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید صالح فاضلی، مدیر آموزش و پرورش شادگان گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۴۳ نفر از دانش آموزان و نوآموزان پیش دبستانی و دوره دبستانی از پایه اول تا پایه ششم در این شهرستان مورد سنجش قرار گرفتند.

وی بیان داشت: در طول طرح سنجش نوآموزان و کودکانی که دارای مشکلات یادگیری و سایر هستند، شناسایی می شوند و در مسیر صحیح تحصیلی قرار می گیرند چرا که بدون شک پیشگیری بهتر از درمان بوده و هزینه کمتری برای خانواده ها دارد و این خود خدمت بزرگی برای خانواده ها است و نیز کار ارزنده‌ای بوده که سیستم آموزشی کشور انجام می‌دهد.

مدیر آموزش و پرورش شادگان بیان کرد: دراین شهرستان دانش آموزان و نوآموزان پیش دبستان و ورود به دبستان با مراجعه به مدارس برای نوبت‌گیری اقدام می‌کنند و برای ارزیابی‌های اولیه به پایگاه‌های سنجش سلامت معرفی می‌شوند.

فاضلی تصریح کرد: بررسی وضعیت جسمی مناسب دانش آموزان و نوآموزان با توجه به استعداد و توانایی آن ها از مهم‌ترین اهداف طرح سنجش نوآموزان و دانش آموزان دبستان است که در صورت نیاز و براساس نوع ارجاع نوآموز برای بررسی دقیق‌تر و راهنمایی بیشتر به مراکز تخصصی ارجاع داده می‌شوند.


فاضلی در پایان با اشاره به اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شامل دو مرحله ارزیابی است، یادآور شد: مرحله مقدماتی شامل ارزیابی بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، ‌آمادگی تحصیلی،‌ اندازه گیری توده بدنی، وزن و قد، اختلالات دهان و دندان، و اوتیسم است

.
انتهای پیام/م

طرح سنجش سلامت دانش آموزان و نوآموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.