فرصت یک ماهه برای راه اندازی پایانه صادراتی قزوین ، تهران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت : پایانه صادراتی آزادراه قزوین - تهران باید ظرف یک ماه آینده راه اندازی شود .

فرصت یک ماهه برای راه اندازی پایانه صادراتی قزوین ، تهران به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ منوچهر حبیبی در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی افزود : مجوز این پایانه صادر شده اما روند کار آن بسیار کند است که باید تا ظرف یک ماه آینده فعال شود در غیر این صورت مجوز آن باطل خواهد شد .

وی با اشاره به فعالیت سه پایانه صادراتی غیر رسمی درشهرستان های تاکستان و بویین زهرا گفت : صیفی جات و محصولاتی مانند انگو ، کشمش و گوجه فرنگی به کشورهای عراق ، قطر و روسیه از طریق این پایانه ها صادر می شود .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در ادامه از راه اندازی یک پایانه صادراتی در شهرستان البرز خبر داد و گفت : بخشی از مجوزهای این پایانه صادراتی اخذ شده است .

حبیبی گفت : همچنین راه اندازی شرکت مدیریت صادرات و واردات برای فعالیت منسجم صادرکنندگان در استان قزوین پیشنهاد شده است .

وی با اشاره به شناسایی ۱۸۲ صادرکننده در استان گفت : در صورت راه اندازی این شرکت، نمایندگان دستگاه‌های مرتبط در استان حضور پیدا می‌کنند و مسائل مرتبط با صادرات را روان‌تر انجام خواهند داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار از افزایش ۴۰ درصدی صادرات در ۵ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت:: برای تحول در اقتصاد باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

حبیبی یکی از مشکلات صادرات در استان را تک محصولی بودن آن بیان کرد و گفت:: ۷۰ تا ۷۵ درصد از این صادرات مربوط به کالا‌های صنعتی و ۱۵ تا ۲۰ درصد مختص محصولات کشاورزی است.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان در حوزه کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی باید صادرات را از تک محصولی بودن خارج کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همچنین بر راه اندازی اتحادیه صادراتی و تبلیغات در حوزه صادرات تاکید کرد.

وی در ادامه از صدور کارت‌های ویژه ارتباطی با مسئولان برای صادرکنندگان و تولید کنندگان خبر داد.

حبیبی گفت:: تجار و سرمایه گذاران نباید به تنهایی همه مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرند در حالی که هر کاری باید به اهلش سپرده شود.

وی با اشاره به موضوع گردشگری استان گفت:  باید جاذبه‌ها و ظرفیت‌های استان قزوین در وب سایت‌ها معرفی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت : برای استفاده از ظرفیت‌های استان لازم است تا تفکر مدیران از سخت افزاری به نرم افزاری تبدیل شود و دوره‌های آموزشی را جدی بگیرند.

بخشنده نایب رییس اتاق بازرگان استان هم در این جلسه گفت: ارائه خدمات پس از فروش، کنترل بازار، شرکت در نمایشگاه‌ها، واردات مواد اولیه، تجهیزات و ماشین آلات و مدیریت شبکه‌های توزیع از خدمات راه اندازی شرکت مدیریت صادرات و واردات (emc-imc) در استان خواهد بود.

وی افزود: برای فعالیت این مجموعه در استان باید بندر خشک و پایانه صادراتی در استان قزوین راه اندازی شود.

نایب رییس اتاق بازرگان استان گفت: همچنین این مجموعه به یک زمین وسیع با اقساط بلند مدت برای متمرکز شدن شرکت سهامی عام درآن نیاز دارد.

انتهای پیام/

 

راه اندازی پایانه صادراتی آزادراه قزوین - تهران تا یک ماه آینده

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۳:۳۲ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
ممنون از اطلاعات پر محتوا و به روزتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۶ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
خوبه
آخرین اخبار