قرآن کریم با گوشت و خون حفاظ آمیخته می‌شود

استاد قرآنی اعزامی از زاهدان گفت: حفظ قرآن کریم در سن پایین از اهمیت بیشتری برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛عبدالوهاب اسماعیل زهی استاد قرآنی اعزامی از زاهدان در حاشیه برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار داشت: حفظ قرآن کریم در سن پایین از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که ذهن عاری از  هرگونه دغدغه و مشکل بوده و ذهن برای یادگیری آماده است.
وی به اهمیت و جایگاه قرآن اشاره کرد و گفت: کسی که قرآن را حفظ می‌کند قرآن با گوشت و خون او آمیخته می‌شود و این بزرگترین نعمت خداوند برای بندگان است.
اسماعیل زهی به نحوه رغبت خود به حفظ قرآن کریم اشاره کرد و گفت: من در خانواده‌ای بزرگ شدم که هر روز نوای دلنشین قرآن از آن بلند می‌شود و این سبب شد که من از ۱۲ سالگی فعالیت خودم را در کلاس‌های قرآنی آغاز کرده و در سن ۱۵ سالگی حافظ قرآن کریم شوم.
استاد حفظ قرآن کریم به رتبه‌های خود اشاره کرد و گفت: در مسابقات منطقه‌ای مسجد مکی در رشته حفظ ۵ جز رتبه دوم، رشته حفظ ۱۰ جز رتبه سوم و در رشته حفظ ۲۰ جز رتبه دوم را کسب کردم.
وی اضافه کرد: ۵ سالی است که استاد حفظ کل قرآن کریم هستم و به دلیل درگیری آموزش به بچه‌ها نتوانستم در مسابقات حفظ کل شرکت کنم و در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به عنوان سرپرست حضور دارم.
اسماعیل زهی با اشاره به این که در خانواده‌ای پرجمعیت به دنیا آمده است گفت: ۵ برادر و ۳ خواهر دارم که هر پنج برادرم نیز حافظ کل قرآن کریم هستند و پدرم استاد روخوانی و روانخوانی قرآن کریم است.

زاهدان شهر حافظان قرآن کریم است


استاد حفظ قرآن کریم با بیان اینکه شهر زاهدان به شهر حفاظ قرآن کریم معروف است، تصریح کرد: در این شهر در هر خانواده‌ای حداقل دو قاری یا حافظ قرآن کریم در رده‌های سنی مختلف وجود دارد.
وی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ اشاره کرد و گفت: مسئولان فرهنگی، دستگاه‌های مرتبط و موسسات قرآنی باید منویات مقام معظم رهبری را با برنامه ریزی دقیق برای جوانان و نوجوان و سوق دادن آن‌ها به سوی قرآن کریم به منسه‌ی ظهور برسانند.

انتهای پیام/م

ذهن حافط قرآن عاری از هرگونه دغدغه و مشکل بوده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.