ساداتیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هدف کشور‌های غربی تقویت گروه‌های تروریستی میانه‌رو بعد از نابودی داعش است

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: برخی کشور‌های غربی هنوز در فکر تقویت گروه‌های تروریستی مسلح میانه‌رو در منطقه هستند.

تقویت گروه‌های تروریستی مسلح میانه‌رو هدف کشورهای غربی در منطقهسید جلال ساداتیان کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آینده منطقه بدون داعش، اظهار کرد: داعش عمده پایگاه های مهم نظامی خود را از دست داده است و نیروهای مقاومت و مردمی در عراق و سوریه به سرعت در حال پاکسازی بخش کوچک باقیمانده از پایگاه های آنان هستند.

وی با بیان اینکه غربی‌ها برای حفظ پایگاه های خود تلاش می کنند که برخی از گروه‌های تروریستی تندرو مثل النصره باقی بماند، گفت: این تصور غلطی است که تنها داعش باید کاملا از بین برود بلکه همه گروه‌های تروریستی مسلح که وحشی‌گری‌های خاصی از خود بروز دادند، باید حذف شوند.

ساداتیان در ادامه تصریح کرد: برخی از کشورهای منطقه و غربی ممکن است حضور داعش را دیگر نپذیرند اما همچنان تلاش می‌ کنند تا ساختار جدید تروریستی را برای آینده ایجاد کنند؛ در ظاهر امر به دنبال شکل دادن گروه های تروریست میانه رو هستند، ولی در واقعیت با حمایت از برخی گروه های تروریستی فعلی، نقش مخالف را در سوریه و عراق ایفا می‌کنند.

وی تاکید کرد: در ابتدای تشکیل داعش و پیشرفت گروه های تروریستی، دولت های غربی با سکوت معنادار خود تصور می کردند این گروه ها می توانند دولت سوریه و عراق را سرنگون کنند، اما اکنون که سوریه و عراق با تکیه بر نیروهای نظامی و مردمی، مقاومت و حزب الله توانستند ورق را برگردانند و تروریست ها را زمین‌گیر کنند، ادبیات خود را تغییر داده اند و موافق با مذاکره هستند.

ساداتیان در ادامه گفت: داعش و گروه‌های تروریستی زمانی برای دولت های غربی ناپسند شدند که با ایجاد ناامنی بلای جان آنها شدند، اکنون که به حذف داعش رضایت دادند اما هنوز هم در فکر تقویت گروه‌های تروریستی مسلح از نوع میانه رو هستند.

این کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: داعش، النصره و القاعده با فشار برخی کشورهای منطقه به دنبال حاکمیت مطلق در منطقه بودند اما در ادامه حتی با مقاومت غربی ها مواجه شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
تروریست مگه میانه رو و تند رو داره
آخرین اخبار