فعالیت بیش از یک هزار شرکت تعاونی در استان اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از فعالیت بیش از یک هزار شرکت تعاونی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قاسم رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: یک هزار و577 شرکت تعاونی با 825 هزار عضو در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود 700 هزار نفر عضو تعاونی سهام عدالت هستند و مابقی در تعاونی‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی عضو هستند.

وی افزود: 13 هزار و 11 نفر با مجموع آورده دو هزار و 850 میلیارد ریال در این تعاونی‌ها مشغول کار هستند که در مجموع در اردبیل 477 تعاونی، 131 تعاونی در گرمی، 228 تعاونی در بیله‌سوار، 171 تعاونی در پارس‌آباد، 80 تعاونی در نمین، 173 تعاونی در خلخال و 26 تعاونی در سرعین، 180 تعاونی در مشگین‌شهر و 56 تعاونی در نیر فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه در طول چهار سال گذشته 521 شرکت تعاونی جدید در استان ایجاد شده است، گفت: در این مدت  328 هزار نفر ساعت آموزش عمومی و تخصصی به مدیران و اعضای این تعاونی‌ها ارائه شده است.

رحیمی در مورد فعالیت شرکت تعاونی‌های مرزنشینان در استان اردبیل تصریح کرد: در چهار سال گذشته تعاونی‌های مرزی در این استان 12 میلیون دلار واردات و در این مدت 41 میلیون دلار صادرات داشته‌اند.

وی بیان کرد: شرکت تعاونی 256 مرغداری اردبیل در جشنواره تعاونی‌های برتر کشور در بخش کشاورزی، رتبه برتر ملی را در کشور کسب کرده است و در مراسمی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد از این شرکت تعاونی به عنوان شرکت تعاونی برتر ملی تجلیل شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: 21 شرکت تعاونی با عضویت یک هزار و 511 نفر با آورده و سرمایه‌گذاری 110 میلیارد ریال توسط اعضای این تعاونی‌ها و 24 میلیارد ریال تسهیلات پرداختی در مراسم جشنواره تعاونی‌های برتر استان به صورت متمرکز به بهره‌برداری می‌رسد.

رحیمی افزود: به مناسبت گرامیداشت هفته تعاون در روز جمعه 18 شهریورماه همایش پیاده‌روی خانوادگی در دور دریاچه شورابیل اردبیل برگزار خواهد شد که این برنامه با همکاری این اداره کل و اداره کل ورزش و جوانان و هیئت ورزش کارگری استان انجام می‌شود و جایزه ویژه این برنامه یک دستگاه خودرو و چندین جوایز نفیس دیگر است و این برنامه بر اساس هماهنگی‌های انجام یافته، به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

انتهای پیام/ح

تعاونی‌های مرزی استان اردبیل ۴۱ میلیون دلار محصول صادر کردند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.