فرماندار نهاوند:

سرمایه گذاری نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی توسط شرکت چینی

فرماندار شهرستان نهاوند گفت: نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی توسط سرمایه‌گذاران چینی در روستای عبدالملکی نهاوند احداث می‌شود و عملیات ساخت این نیروگاه ۲ ماه آینده در شهرستان آغاز می‌شود.

سرمایه گذاری نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی توسط شرکت چینیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمیدوند فرماندار شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه با احداث نیروگاه برق خورشیدی هفت مگاواتی در روستای عبدالملکی نهاوند موافقت کردند افزود: در قانون اساسی کشور ما بر حفظ محیط زیست به عنوان یک میراث گران‌بها که باید برای آینده و نسل‌های آینده حفظ شود تاکید شده است و نیروگاه تولید برق خورشیدی به عنوان یک نیروی پاک و کم هزینه که در حفظ محیط زیست باید از آن استفاده کنیم در شهرستان نهاوند نیز از ساخت این نیروگاه استقبال می‌کنیم.

وی عنوان کرد: فرمانداری و همه ادارات شهرستان نهاوند آمادگی کامل را برای همکاری با این شرکت چینی جهت سرمایه‌گذاری در شهرستان دارند.

فرماندار شهرستان نهاوند بیان کرد: در شهرستان نهاوند واحدهای صنعتی زیادی داریم که دچار نوسانات برق هستند که  افزایش قدرت شبکه برق می‌تواند باعث رونق بخش صنعت و جذب سرمایه‌گذار در شهرستان ‌شود.

حمیدوند اظهار داشت: در همین راستا برای ساخت این نیروگاه در شهرستان اعلام آمادگی می‌کنیم و زمین مورد نیاز برای ساخت این نیروگاه خورشیدی را در اختیار این شرکت قرار می‌دهیم که این شرکت سرمایه‌گذاری برای زمین این نیروگاه هزینه‌ای پرداخت نکند.

وی تصریح کرد: به این شرکت سرمایه‌گذار قول می‌دهیم که نیروی برقی که توسط این شرکت در شهرستان تولید شود ضمانت خرید دارد و در داخل کشور ما، این انرژی از این شرکت خریداری می‌شود.

این مسئول افزود: این شرکت چینی در 2 ماه آینده در کشور به ثبت می‌رسد و به محض اینکه این شرکت در کشور ثبت شود کار ساخت نیروگاه خورشیدی را در شهرستان نهاوند سریعا آغاز می‌کنند.

فرماندار شهرستان نهاوند عنوان کرد: طبق قول این شرکت سرمایه‌گذار کار ساخت این نیروگاه خورشیدی در روستای عبدالملکی نهاوند 6 ماه به طول می‌انجامد و در 9 ماه این نیروگاه آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی بیان کرد: برای تولید هر مگاوات برق خورشیدی توسط این نیروگاه به 2.2 میلیون دلار سرمایه احتیاج است و مجموعا برای ساخت این نیروگاه 14 هزار میلیارد سرمایه نیاز است.

انتهای پیام/ص.ف

احداث نیروگاه خورشیدی در نهاوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.