هشدار هواشناسی ، مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی مازندران به شهروندان ومسافران

مدیریت بحران ، هواشناسی و سازمان آتش نشانی مازندران در اطلاعیه ای به شهروندان ، مسافران و گردشگران در خصوص احتمال آبگرفتگی معابر ، ایجاد روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها و مواج شدن دریا هشدار دادند. 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه امروز جمعه ۱۷ شهریور با کاهش دما بین ۶ تا ۱۲ درجه گاهی همراه با  بارندگی، وزش باد و احتمال رعد وبرق پیش بینی می‌شود، گفت: احتمال آبگرفتگی معابر، ایجاد روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها تا شنبه ۱۸ شهریور در مازندران دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه این وضع جوی تا شنبه در مازندران ادامه دارد، افزود: در این مدت شاهد وزش باد شدید، رعد و برق، مواج شدن دریا و نیز کاهش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوای مازندران هستیم.

رضوی گفت: در این مدت با وقوع بارش‌های رگباری باران در مازندران، احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، ایجاد روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

هشدار ۲ روزه مدیریت بحران برای شنا در آب‌های ساحلی مازندران

احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به ورود سامانه خنک و بارشی و مواج شدن دریا از امروز تا شنبه به استان، به شهروندان و مسافران هشدار داد تا از شنا کردن در آب‌های سواحل دریای خزر خودداری کنند.

وی به شهروندان و مسافران توصیه کرد از انجام ورزش‌های آبی و استفاده از شناور‌های سبک و تفریحی پرهیز کنند.

احمدی گفت: آسمان مازندران تا شنبه بارانی است و این ناپایداری‌ها با وزش باد شدید، رعد و برق، مواج شدن دریا و کاهش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا همراه است.

هشدار سازمان آتش نشانی ساری در خصوص آبگرفتگی  

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری اعلام کرد، در پی اعلام ستاد مدیریت بحران استان و سازمان هواشناسی مبنی بر آبگرفتگی و سیل احتمالی توصیه می‌شود شهروندان و مسافران حتما به موارد ایمنی و توصیه‌های زیر توجه جدی داشته باشند.

براساس این گزارش مسافران از تفریح و برپایی چادر و اسکان در اطراف رودخانه و اماکنی که خطر آبگرفتگی و سیل وجود دارد جدا پرهیز کنند و به مکان امن پناه ببرند.

همچنین سازمان آتش نشانی به مسافران هشدار داد از تردد بی مورد خودرو‌ها در زمان بارندگی در خیابان‌ها که موجب ترافیک در سطح شهر و کاهش سرعت امداد رسانی آتش نشانان می‌شود جدا خودداری کنند.

شماره تماس ۱۲۵ آتش نشانی یاری گر شهروندان در حوادث است.

انتهای پیام/آ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسافر دریا
۱۵:۰۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
از هشدار به جا خبرگزاری باشگاه جوان ممنون هستیم سفر ایمنی داشتیم و این بار در حریم رودخانه چادر بساط نکردیم ***