نیمکت سرمربی گری نفت به صاحب اصلی اش رسید

علی کریمی دوباره با تصمیم مسئولان باشگاه به عنوان سرمربی تیم نفت طلاییه در ادامه لیگ برتر منصوب شد.

 به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نفت تهران را می توان عجیب ترین تیم فوتبال ایران و البته یکی از عجایب فوتبال آسیا دانست. تیمی که با قهرمانی در رقابت های جام حذفی فصل گذشته جواز حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد اما مسئولان این باشگاه به جای اینکه در فصل نقل و انتقالات فکر تشکیل تیمی قدرتمند برای شرکت در لیگ برتر و رقابت های آسیایی باشند، تمام تمرکزشان را صرف مسائل مالکیتی نفت کردند.

نفت دیرتر از تمام تیم های لیگ برتر تمرینات آماده سازی اش را شروع کرد اما نکته قابل توجه در مورد این تیم انتخاب علی کریمی به عنوان سرمربی بود. بدون شک این انتخاب جذابیت های لیگ هفدهم را به اوج می رساند اما از همان ابتدا مشخص شد که مالک باشگاه با تصمیم خود، کریمی را انتخاب نکرده است و شرکتی که قرار بود به عنوان حامی مالی این تیم فعالیت کند، نقش تاثیرگذاری در حضور جادوگر به جای علی دایی روی نیمکت سرمربیگری نفت داشته است.

جالب اینجاست که کریمی تنها براساس یک توافق شفاهی سرمربیگری نفت را قبول کرد و هیچ قراردادی با این تیم نبست. کرمی از مسئولان باشگاه نفت درخواست کرد ابتدا مطالبات بازیکنان قبلی و فعلی این تیم را پرداخت و سپس برای عقد قرارداد با او اقدام کنند اما آن ها هر بار این امر را به دلایل مختلف به تاخیر می انداختند. در این میان با کناره گیری حامی مالی باشگاه، آخرین امیدهای کریمی هم برای سر و سامان گرفتن وضعیت نفت از میان رفت و او که احساس می کرد به تنهایی نمی تواند بار مشکلات این تیم را روی دوش بکشد، بارها به مدیران باشگاه تذکر داد تا اگر گره مشکلات مالی و امکانات بازیکنانش رفع نشود، یک دقیقه هم در نفت نمی ماند.

در این وضعیت حرکت فوق آماتور باشگاه نفت برای امضا قرارداد با بازیکنان در کنار زمین و آن هم در فاصله 2 روز به زمان برگزاری دیدار این تیم با پرسپولیس در سوپرجام، عصبانیت کریمی را به اوج رساند و او پس از اتمام تمرین تیمش در آن روز، عطای سرمربی گری در نفت را به لقایش بخشید و تماس های مسئولان باشگاه را بی پاسخ گذاشت. در چنین حالتی مسئولان نفت تهران یک شب قبل از دیدار سوپرجام برای انتخاب جانشین جادوگر سراغ دم دستی ترین گزینه موجود رفتند و حمید درخشان را به عنوان سرمربی جدید انتخاب کردند. درخشان هم با اطلاع کامل از شرایط بغرنج نفتی ها، این مسئولیت خطیر را قبول کرد تا تیمی نصفه و نیمه که تقریبا به نقطه انحلال رسیده بود با جذب بازیکنانی مانند محسن بنگر، محمد نصرتی، هاشم بیگ زاده، علی زینالی، احمد آل نعمه و برخی از بازیکنانی که تنها سابقه بازی در لیگ دسته اول داشتند، تمرینات آماده سازی اش را برای حضور در لیگ برتر پیگیری کند.

درخشان که در لیگ چهاردهم با اقدام عجیب مسئولان باشگاه پرسپولیس جانشین علی دایی شد و به همین دلیل انتقادات زیادی را تحمل کرد، بدون درس گرفتن از آن موضوع باردیگر اشتباهش را تکرار کرد و نفتی را تحویل گرفت که به دلیل نامشخص بودن مالکیتش بارها از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به کنار گذاشتن از لیگ برتر و البته سلب امتیاز آسیایی اش تهدید شد.

بحران های مدیریتی نفت در زمان درخشان هم تداوم یافت و به همین دلیل درخواست های او از مسئولان باشگاه برای جذب بازیکنان باکیفیت بی نتیجه ماند. در این میان بازیکنان نفت به دلیل دریافت نکردن مطالباتشان پس از دیدار با پرسپولیس سه روز در تمرینات شرکت نکردند اما پس از اینکه مالک باشگاه 10درصد از قرارداد آن ها را پرداخت کرد، تمریناتشان را از سر گرفتند. در این میان مسئولان باشگاه در هفته گذشته بارها اعلام کردند مشکل مالیاتی نفت حل شده و آن ها می توانند بدون دردسر در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند اما در نشستی که ابتدای هفته جاری بین آن ها و هیئت واگذاری باشگاه نفت برگزار شد، اعضای این هیئت از واگذاری سهم نفت تهران به مالک خودداری کردند تا سریال حواشی این تیم وارد قسمت جدیدی شود. حمید درخشان هم از که از هزینه کردن مالک برای تیم نفت ناامید شد، بار دیگر تمرینات تیمش را تعطیل کرد.

در چنین حالتی یکی از اعضای هیئت واگذاری باشگاه نفت به نام بیژن تاجیک در مذاکره با یک شرکت خصوصی نفتی، مالکیت باشگاه را بدون درنظرگرفتن هزینه های مالک قبلی به مالک جدید واگذار کرد. مالک جدید نفت همان شرکتی است که در ابتدای فصل قصد حمایت مالی از این باشگاه را داشت. بنابراین مدیران این شرکت در نخستین اقدام نام نفت تهران را به نفت طلاییه تغییر دادند و پس از آن علی کریمی را باردیگر به عنوان سرمربی نفت انتخاب کردند تا حمید درخشان پس از 5 هفته نیمکت نفت را ترک و آن را به علی کریمی بسپارد.

انتهای پیام/

علی کریمی سرمربی تیم نفت طلاییه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
وضعیت مالی تیم نفت خوب شد علی کریمی هم دلسوز تیم نفت شد حالا این سوال هست که چرا اول فصل ودر زمان فینال این اقا چرا گوشیشو خاموش کرده بودو مثل بچه ها قهر کرده بود امیدوارم وضعیت از این هم بدتر نکنه
آخرین اخبار