جوان 26 ساله افغانی در مراسم ازداوج خود در دیشموک کهگیلویه مذهب شیعه را پذیرفت.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  این جوان، 26 ساله به نام رضا ابراهیمی از کشور افغانستان منطقه تخار" رستاق" دهات گنج" که از حدود دو سال پیش در ایران به سر می برد و از طریق کارگری امرار و معاش می کند تصمیم گرفت ضمن گرویدن به مذهب شیعه در شهر دیشموک هم ازدواج کند.

بانوی جوان اهل شهر دیشموک شهرستان کهگیلویه هم که تصمیم گرفته بود پس از پذیرش مذهب شیعه توسط این جوان افغانی در روز عید غدیر، جشن ازدواج خود با او را برگزار کند گفت: از اینکه در این روز بزرگ توانستم یک جوان مسلمان را به مذهب شیعه دعوت کنم، بسیار خوشحالم به حدی که این خوشحالی، برای من وصف ناشدنی است.

این زوج جوان بدون صرف هزینه‌های اضافی با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)و با برگزاری جشنی ساده در این روز مبارک مراسم ازدواج خود را برپا کردند.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی در شهر دیشموک که گواهی شهادتین این جوان سنی را در جمع قرآئت کرد، گفت: خانواده‌ها باید با تاسی از آیات و روایات، زمینه ازدواج آسان را برای فرزندان خود فراهم کنند.

حجت‌الاسلام سیدغلامحسن درسته افزود: لزوم ضرورت ازدواج آسان اشاعه فرهنگ ازدواج آسان و ادامه دهنده راه ائمه اطهار و پیامبران است.

وی ادامه داد: انتظار از مردم جامعه امروزی این است که راه و روش پیامبران و ائمه اطهار خود را الگویی مناسب برای زندگی کردن قرار دهند و سعی کنند در ازدواج جوانان علاوه بر گره‌گشایی کار ازدواج را بر جوانان سهل کنند.

در پایان این مراسم پس از پذیرفتن مذهب شیعه توسط جوان افغانی، صیغه عقد جاری و این زوج جوان ، زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.