در گفتگو با باشگاه خبر نگاران عنوان شد؛

نیاز به احداث ۱۹ کتابخانه عمومی در آذربایجان غربی

مدیر کل نهادکتابخانه‌های عمومی استان گفت: آذربایجان غربی به احداث ۱۹ کتابخانه عمومی نیاز دارد.

علی فیروز مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  گفت: برای هر ۲۵ هزار نفر جمعیت یک کتابخانه نیاز است که اگر این رقم را با جمعیت استان مقایسه کنیم، تعداد کتابخانه‌های مورد نیاز احداث ۱۹ باب و کتابخانه‌هایی که نیاز به بازسازی دارند ۴ باب است، البته به این تعداد کتابخانه‌های روستایی مورد نیاز را نیز باید افزود، بدین ترتیب که احداث کتاب خانه در روستا‌های بالای ۱۵۰۰ نفر ضروری است و با افزودن این آمار، به کتابخانه‌های بیشتری نیازمندیم.

فیروز گفت: در فصل امتحانات و کنکور افراد بیشتری برای استفاده از سالن مطالعه به کتابخانه‌ها مراجعه می‌کنند که متاسفانه با کمبود فضای مطالعه روبرو می‌شوند و این به علت نبود کتابخانه در مدارس و تعدادی از دانشگاه‌ها و نبود قرائت خانه در استان می‌باشد.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت زیاد دانش آموزی و دانشجویی، پیشنهاد می‌شود مراکز آموزشی در تهیه فضای مطالعه برای این قشر وارد عمل شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: در حال حاضر در سطح استان ۶۷ باب کتابخانه فعال وجود دارد و تا آخر سال ۴ کتابخانه به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: علاوه بر این کتابخانه‌ها ۳۸ کتابخانه نیز به صورت مشارکتی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

فیروز با بیان اینکه به ازای هر نفر جمعیت، باید ۲ جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی وجود داشته باشد اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون وچهارصد هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد.

وی با اعلام اینکه ماهانه به طور میانگین بیش از ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌ها اهدا می‌شود گفت: تکیه بر مشارکت‌های مردمی برای اهداء کتاب میتواند در حد زیادی به غنی سازی محتوایی کتابخانه‌ها کمک کند.

انتهای پیام/ح

 

یک میلیون وچهارصد هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی  وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خسرو
۱۷:۰۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
با سلام و دعای خیر خدمت تلاشگران باشگاه خبرنگاران جوان همان گونه که استاد فیروز ذکر نمودن احداث کتابخانه لازم و ضروری می باشد و در کنار احداث کتابخانه ها هم باید حتما از نیرو های متخصص که در این رشته تحصیل نموده اند استفاده گردد / در آزمون های قبلی برای گزینش نیرو، افراد از سایر رشته ها در آزمون ورودی ثبت نام بعمل می آمد و نکته دیگر توجه به بومی گزینی است که امیدواریم برای کتابداران شهرستان و استان مجالی فراهم آید و در کنار این 2 مورد و از هر دو مورد قبلی مهمتر ایجاد زیر ساخت های تحصیلات تکمیلی این رشته در دانشگاه های مرکز استان می باشد.