معاون صنایع دستی استان بوشهر:

اشتغال زندانیان استان بوشهر در زمینه صنایع دستی توسعه می یابد

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: اشتغال زندانیان استان بوشهر در زمینه صنایع دستی توسعه می یابد.

اشتغال زندانیان استان بوشهر در زمینه صنایع دستی توسعه می یابدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ارغوان مهدی‌زاده صبح یکشنبه در بازدید از زندان‌های بوشهر اظهار داشت: با هدف آموزش هدفمند رشته‌های بومی صنایع دستی و ایجاد اشتغال بازدید‌هایی را از سه زندان استان بوشهر داشتیم.

وی اضافه کرد: در بازدید از زندان مرکزی بوشهر از کارگاه چوب و ساخت ماکت لنج، ماکت اتومبیل، محرق ساقه گندم و مشبک بازدید کردیم و وضعیت تولیدات مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی‌زاده با اشاره به بازدید از کانون اصلاح و تربیت و بررسی استعداد‌ها و توانایی‌های نوجوانان، افزود: در بازدید از زندان اردوگاه و دشتستان نیز کارگاه‌های ساخت ماکت لنج، ماکت ماشین، معرق و مشبک مورد بررسی قرار گرفت.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر بیان کرد: تصمیم گرفته شد تا آموزش مورد نیاز به زندانیان ارائه شود تا در این زمینه فعال شوند و زندانیانی که توانمندی بالاتری دارند برای مربی‌گری آموزش ببینند.

وی از صدور کارت‌های مهارت و مجوز پروانه تولید انفرادی برای زندانیان پس از آموزش خبر داد و بیان کرد: ایده‌پردازی و معرفی طرح‌های جدید برای اجرای دقیق‌تر و استاندارد در رشته‌های مختلف در دستور کار است.

مهدی‌زاده از آموزش رشته حصیربافی برای اشتغال زندانیان خبر داد و گفت: شرایط فروش با صدور مجوز بازارچه‌های موقت فروش محصولات زندانیان توسط معاونت صنایع دستی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص دادن بخشی از گالری معاونت صنایع دستی به معرفی تولیدات زندانیان، ادامه داد: هم‌اکنون تعدادی از کار‌های هنرمندان زندان و کانون اصلاح و تربیت در گالری معاونت صنایع دستی جهت معرفی و فروش به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام /پ

اشتغال زندانیان استان بوشهر در زمینه صنایع دستی توسعه می یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.