دنا نگین گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

شهرستان دنا نگین گردشگری کهگیلویه و بویراحمد و جنوب کشور است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  شهرستان دنا در 35 کیلومتری شمال غربی شهر یاسوج مرکز استانکهگیلویه و بویراحمد واقع شده که با دارا بودن مناطق بکر و طبیعی یکی از قطب های مهم گردشگری جنوب ایران به شمار می آید که همه ساله تعداد زیادی از عاشقان طبیعت از سراسر ایران را به سوی خود می کشاند.

در ورودی شهرستان دنا روستای تاریخی و پلکانی کریک در دل دامنه های دنا قرار گرفته است. روستایی که پله پله به سوی آسمان اوج گرفته، با خانه هایی از خشت و گل و چوب که با معماری پلکانی شکل گرفته اند و جلوه ی خاصی به روستا بخشیده اند ،روستایی که به ماسوله ی جنوب معروف است. 

در گذر از روستا و در دل کوه های سر به فلک کشیده زاگرس، مقابل قله قاش مستان دنا، غار تاریخی پاتاوه با قدمت 135 میلیون سال با قندیل های آهکی،سنگ های تزئینی و دالان های تو در تو و چشمه های زلال واقع شده که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

شهرتوریستی سی سخت مرکز شهرستان دنا هم با تاکستان ها و باغ های سرسبزش همچون زمردی در دامنه های کوه دنا دارای جاذبه های گردشگری همچون قله های دنا،گردنه بیژن،دریاچه کوه گل،آبشار کوه گل،غار یخی، دشت لاله های واژگون،منطقه حفاظت شده دنا،چشمه میشی،چشمه سردو،دشتک،بن رود،بندان است.هوای پاک و دل انگیز این شهر که با هنر نقاش طبیعت درآمیخته شده فضایی رؤیایی را برای مسافران و گردشگران رقم زده است.

 

انتهای پیام/ش

سی سخت قطب گردشگری جنوب کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.