محسنی بندپی:

زنان و کودکان 12 درصد معتادان کشور را تشکیل می‌دهند/ در ارایه آمار آسیب های اجتماعی خود را به خواب زده‌ایم

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر زنان و کودکان 12 درصد معتادان کشور را تشکیل می دهند و نبود آمار دقیق درباره این موضوع، کار را برای مجموعه‌ای چون سازمان بهزیستی سخت کرده است.

زنان و کودکان 12 درصد معتادان کشور را تشکیل می‌دهند/ در ارایه آمار آسیب های اجتماعی خود را به خواب زده‌ایمبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین افتتاح اولین کارگاه سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی با حضور انوشیروان محسنی بندپی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز(یکشنبه 19 شهریور ماه) در سازمان بهزیستی شهر تهران، برگزار شد.

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در این مراسم اظهار داشت: پنهان کاری و عدم اطلاع رسانی در رابطه با یافته‌های علمی و تحقیقاتی آسیب های اجتماعی را با رشد روز افزون مواجه کرده است.

وی افزود: آمار یکی از ابزارهای سیاست گذاری و تصمیم گیری نهادها و سازمان های مختلف در حوزه های گوناگون از جمله آسیب های اجتماعی است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در بیان و ارایه آمار صحیح در مسأله آسیب های اجتماعی خود را به خواب زده‌ایم و با توجه به تغییر در سبک زندگی، رشد جمعیت و روند تحولات در فضای مجازی با افزایش آسیب‌های اجتماعی مواجه شده‌ایم.

محسنی بندپی تصریح کرد: مسئولان باید با حساسیت بیشتری با مهم‌ترین مسایل و معضل‌های اجتماعی برخورد کنند، همان طور که نسبت به سایر مسایل مانند احداث یک پل بر روی یک رودخانه، حساسیت و اهمیت به خرج می دهند.

وی ابراز داشت: در حال حاضر زنان و کودکان 12 درصد معتادان کشور را تشکیل می دهند و نبود آمار دقیق درباره این موضوع، کار را برای مجموعه ای چون سازمان بهزیستی سخت کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سازمان بهزیستی از ظرفیت‌ها و کارشناسان زبده‌ای برای بررسی آسیب های اجتماعی برخوردار است، خاطرنشان کرد: برای برنامه ریزی در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی باید آمار و اطلاعات دقیق در اختیار سازمان بهزیستی قرار گیرد تا کارشناسان این مجموعه با تخصص‌های لازم در این مسأله ورود پیدا کنند.

محسنی بندپی افزود: در حال حاضر نظام سلامت، مسئول پیشگیری از معلولیت است، اما مسئولان این حوزه به دنبال انجام کارهای متفرقه هستند و در نتیجه بار این مسئولیت بر دوش سازمان بهزیستی کشور است.

وی در پایان گفت: سازمان بهزیستی کشور اهتمام خود را به عنوان پیشانی و خط مقدم پیشگیری از وقوع انواع آسیب‌های اجتماعی، در راستای کاهش معلولیت ها به کار خواهد گرفت، لذات نها مطالبه بهزیستی از سازمان‌های ذی‌ربط ارایه آمارهای مورد نیاز در حوزه های مذکور است.

انتهای پیام/

سازمان بهزیستی خط مقدم پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار