117هزار بیکار دراستان کرمان

مدیرکل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان کرمان جمعیت بیکار استان را 117هزار نفر ذکر کرد.

117هزار بیکار دراستان کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  رضا اسماعیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست بررسی آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور   گفت: در حال حاضر 117 هزار بیکار در استان کرمان حضور دارند و نرخ بیکاری همه شهرستان ها احصاء شده است.

وی با تاکید بر اینکه ورودی سالانه به بازار کار استان کرمان 36 هزار نفر است ادامه داد: امسال 34 هزار شغل را می توان در استان کرمان ایجاد کرد.

محمدجواد فدایی معاون توسعه برنامه ریزی ومنابع انسانی استاندار کرمان نیز گفت: برگزاری دوره های آموزش کارآفرینی که نتیجه آنها ایجاد فرصت شغلی باشد نیز باید در برنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کارهای در دست اقدام در راستای توسعه اشتغال متناسب با نیازهای جامعه نیست گفت: باید زمینه را برای اشتغال نیروهای تحصیل کرده دانشگاهی فراهم کرد و در این رابطه افراد فاقد مهارت های لازم، دوره های آموزشی مناسب را طی کنند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان نیز گفت: این سازمان در سال جاری 6 میلیون نفر ساعت تعهد آموزشی را پیش بینی کرده است و در کنار آن یک میلیون نفر ساعت آموزش نیز در حوزه اقتصاد مقاومتی را در برنامه کاری خود دارد.

محمدرضا جهانگیری افزود: در سال جاری 20 هزار نفر دوره آموزش های فنی و حرفه ای در استان کرمان برگزار می شود.

وی ادامه داد: در سال جاری، پنج میلیون و 500 هزار نفر ساعت آموزش نیز در آموزشگاه های خصوصی تعهد آموزش داده شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش روستاها نیز در استان کرمان آغاز شده است گفت: طرح 'در هر شهرستان، یک روستای بدون بیکار' را تدوین کرده ایم و به دنبال تحقق هر چه بهتر این طرح هستیم.

وی با اشاره به کمبود شدید اعتبارات اداره کل فنی و حرفه ای در استان کرمان عنوان کرد: از ظرفیت های شرکت های بزرگ اقتصادی استان برای توسعه اشتغال و آموزش های فنی و حرفه ای استفاده شده است زیرا اعتبارات دولتی جوابگوی نیازهای این استان نبود.

انتهای پیام/ح

هرشهرستان یک روستای بدون بیکار در کرمان اجرایی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.