100 میلیارد ریال برای ساخت زائرسرای کهگیلویه و بویراحمد در مشهد نیازاست

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود 100 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت زائرسرای 13 طبقه‌ای این استان در مشهد مقدس نیاز است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همایش خیران استانی به‌منظور ساخت زائرسرای کهگیلویه و بویراحمد در مشهد مقدس که در یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: این زائرسرا در زمینی به مساحت 962 مترمربع و با زیربنای هشت هزار مترمربع در 103 واحد ساخته می‌شود و ظرفیت پذیرش 600 نفر در هر شبانه روز را دارد.

وی افزود: این زائرسرا به‌عنوان یک کار ماندگار و ارزشمند مایه آبروی کهگیلویه و بویراحمد است و انتظار می‌رود که مردم و مسئولان اجرایی استان در حد توان برای ساخت آن همکاری کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فواید و آثار مثبت این زائرسرا برای مردم استان در سال‌های آینده، بیان کرد: ساخت آن زمینه زیارت حرم امام رضا (ع) را بیش از پیش برای قشرهای آسیب پذیر فراهم می‌کند.

خادمی عنوان کرد: زمین مورد نیاز برای ساخت این زائرسرا توسط شهرداری مشهد مقدس و با پیگیری‌های مستمر مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تأمین شد.

وی ابراز داشت: عمده‌ترین روش‌های جمع آوری اعتبار مورد نیاز برای ساخت این زائرسرا شامل کسر 50 تا 100 هزار ریال از حقوق حدود 25 هزار نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد، دریافت حداقل 10 میلیون ریال از هر مدیر اجرایی استان و جلب کمک‌های پیمانکاران، وکلا، پزشکان، مهندسان، اصناف، صنعتگران و تولیدکنندگان است.

خادمی با اشاره به لزوم ترویج روزافزون فرهنگ انجام امور خیرخواهانه در کهگیلویه و بویراحمد، ابراز داشت: بخش عمده‌ای از کمک خیران به این استان در حوزه‌های سلامت و ساخت مدرسه و مسجد از سوی افراد غیربومی بوده و دلیل اصلی آن نیز ضعف بنیه مالی مردم استان است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به جمعیت 713 هزار نفری این استان، گفت: چنانچه هر نفر از مردم استان در یک سال 20 هزار ریال برای ساخت این زائرسرا پرداخت کنند مبلغی در حدود 14 میلیارد ریال جمع آوری می‌شود.

آیت الله سید شرف‌الدین ملک حسینی اظهار داشت: مدیریت کمک‌های به‌ظاهر اندک و ناچیز مردم کهگیلویه و بویراحمد برای ساخت این زائرسرا ضروری است.

وی افزود: می‌توان از طریق دانش آموزان و دانشجویان، کارکنان دستگاه‌های اجرایی، تعاونی‌ها، واحدهای تولیدی، پایگاه‌های بسیج و حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد مبالغ قابل توجهی برای ساخت این زائرسرا جمع آوری کرد و چنین امر مهمی قابل تحقق است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد خواستار نظارت مستمر بر کمک‌های مردم استان برای ساخت این زائرسرا و نحوه هزینه کردن آن برای جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی شد.

آیت الله ملک حسینی بیان کرد: ساخت زائرسرای کهگیلویه و بویراحمد در مشهد مقدس نوعی وقف عام بوده و شرایط برای کمک مردم، مسئولان اجرایی و خیران استان به‌منظور ساخت آن فراهم است.

 

انتهای پیام/ش

ساخت زائر سرای کهگیلویه و بویراحمد در مشهد مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.