مغازه ای مطرح کرد:

برپایی شانزدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات اواخر شهریور/ با حذف برچسب قیمت اتفاق خاصی نمی افتد

دبیر انجمن صنفی صنایع شیرینی و شکلات گفت: در صورتی که طرح عدم درج برچسب قیمت به‌ صورت قانونمند به مرحله اجرایی برسد، اتفاق خاصی در بازار رخ نمی دهد.  

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،جمشید مغازه‌ای دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات در نشست خبری نمایشگاه شانزدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات گفت: این دوره از  نمایشگاه با حضور 340 شرکت داخلی و 68 شرکت خارجی از26 کشور دنیا شامل امارات، ترکیه، اسپانیا، آلمان ایتالیا، فرانسه، اکراین، مالزی، چین و آمریکا در اواخر شهریور ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه های تخصصی منطقه خاورمیانه است، ادامه داد: هیچ‌کدام از شرکت ها مجاز به خرده فروشی در نمایشگاه نیستند.

مغازه ای تصریح کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه نوآوری‌ها دانش فنی روز دنیا و عرضه محصولات نهایی مواد اولیه و ماشین‌آلات مربوط به این بخش است.

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات  بابیان اینکه تعداد شرکت‌کنندگان خارجی در این نمایشگاه در مقایسه با سال قبل افت 5 تا 6 درصدی داشته،گفت: اکنون 3 شرکت آمریکایی با 6 مهمان از این کشور  و همچنین سایر کشورها به ایران آمده اند و در حال جانمایی در غرفه های خود هستند.

مغازه ای درخصوص ورود کالاهای قاچاق خارجی به کشور اظهار کرد: کالاهای قاچاق در این صنف به دو صورت وارد کشور می شود اولی به صورت غیر رسمی بوده که عموم با آن آشنا هستند و دیگری ورود قانونی اما با کم اظهاری از طریق گمرک است.

وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی ها و توافقاتی با گمرک انجام شد به سبب ارزش گذاری بر کالاهای وارداتی راه دوم ورود کالاهای قاچاق که از طریق گمرک انجام می شد را کاهش دادیم و برای کاهش و جلوگیری از ورود کالاها به شکل غیر رسمی با دستگاه های نظارتی نشست هایی برگزار شده است.

مغازه‌ای گفت: 2 میلیون 500 هزار تن ظرفیت تولید انواع شیرینی، شکلات، تافی، آدامس و بیسکویت در کشور وجود دارد، اما در سال گذشته یک میلیون و 700 هزار تن تولید داشته ایم که حدود 600 تا 700 هزار تن با ظرفیت تولید فاصله داریم.

وی در پایان بیان کرد: در صورتی که طرح عدم درج برچسب قیمت بر روی کالا  به‌ صورت قانونمند به مرحله اجرایی برسد اتفاق خاصی رخ نمی دهد و تنها ممکن است در یک تا دو ماه ابتدایی کمی هرج‌ومرج و حتی اختلاف قیمت داشته باشیم اما این مشکلات در ماه‌های آتی رفع می‌شود.

انتهای پیام/

 ظرفیت 2 میلیون 500 هزار تنی تولید انواع شیرینی و شکلات

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
کجا
آخرین اخبار