سرپرست اداره امور زنان

بیش از ۱۹۰ پرونده خشونت علیه زنان هراتی به ثبت رسیده است

عزیزه کریمی گفت: از آغاز سال جاری تاکنون 190 قضیه خشونت علیه زنان در کمتر از 6 ماه به ثبت رسیده است.

بیش از ۱۹۰ پرونده خشونت علیه زنان هراتی به ثبت رسیده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عزیزه کریمی» سرپرست اداره امور زنان هرات با اشاره به کاهش ۲ درصدی خشونت‌ها علیه زنان در هرات گفت: از آغاز سال جاری تاکنون 190 پرونده خشونت علیه زنان در کمتر از 6 ماه در ریاست امور زنان هرات به ثبت رسیده است.

وی افزود: با وجود ایجاد برنامه‌های مختلف و اطلاع رسانی به خانواده‌ها به منظور ریشه‌کن کردن خشونت‌ها علیه زنان در شهر و شهرستان‌ها هنوز هم این آمار تکان دهنده است.

«نسیمه طاهری» مسوول بانوان رضا‌کار هرات در یک تحقیق در مورد خشونت‌ها علیه زنان در شهرستان‌های گذره و کرخ هرات نتایج بررسی‌های دوماهه خود را با حضور داشت نمایندگان شورای ولایتی هرات مسوولان ریاست امور زنان و فعالان مدنی در بین گذاشتند این تحقیق نشان می‌دهد که 20 قضیه خشونت علیه زنان که شامل، قتل، ضرب و شتم زنان و فرار از منزل به ثبت رسیده است.

«سمیه رامش» عضو شورای ولایتی هرات با انتقاد از برنامه‌های مختلف برای کاهش خشونت‌ها علیه زنان که به صورت نمایشی برگزار می‌شود گفت: این برنامه‌ها باید از حالت نمایشی و پروژه ای درآمده و بررسی‌های عمیق و موشکافانه صورت گیرد تا در آینده نتیجه خوبی داشته باشد.

در سال‌های گذشته برنامه‌های مختلفی برای کاهش خشونت‌ها علیه بانوان در هرات برگزار شده است اما آمار به ثبت رسیده در امور زنان بیانگر این است که این برنامه‌ها بازدهی خوبی نداشته است.

/انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار