رئیس گذرگاه های عراق از مرز مهران بازدید کرد

رئیس گذرگاه های عراق به منظور آخرین وضعیت تردد زوار اربعین از مرز مهران بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس گذرگاه های عراق با مسئولان استان ایلام به منظور بررسی آخرین وضعیت مرز مهران و زرباطیه در آستانه اربعین دیدار کرد.

گفتنی است عمید سامی مدیر کل امور مرزی وزارت کشور دولت مرکزی عراق ۲۹ تیرماه سال جاری نیز از مرز مهران به منظور وضعیت تردد زوار در زمان اربعین بازدید کرد.

علاوه بر این، سرتیپ ستاد علی حسین عباس فرمانده گارد منطقه ۳ استان واسط عراق در راستای تعاملات اربعین نیز مردادماه سال جاری با مسئولان ایلام در مرز مهران دیدار کرد.

هم‌اکنون جمهوری اسلامی ایران دارای سه مرز رسمی برای اعزام زائران به منظور حضور در این رواید بزرگ است. مهم‌ترین مرز کشور که شاهد تردد بیش از ۷۰ درصد زوار است مرز «مهران» به شمار می‌رود، مرزی که به دلیل وجود امنیت و نزدیکی به شهرهای مذهبی عراق مورد استقبال بیش‌ازحد زوار قرار می‌گیرد.

استان ایلام با داشتن ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق به‌عنوان یک استان امن در کشور شناخته می‌شود و همین سبب شده در سال‌های اخیر مرز مهران یکی از نزدیک‌ترین راه‌های دسترسی به عتبات عالیات، به کانون رفت آمد زوار تبدیل شود و همه‌ساله زائران زیادی برای سفر به عراق از این مرز بین‌المللی تردد کنند.

انتهای پیام/ب

بررسی آخرین وضعیت مرز مهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.